Löytävätkö potentiaaliset asiakkaat sinut?
Testaa näkyvyytesi helppojen ohjeiden avulla muutamassa minuutissaTarkasta löytävätkö potentiaaliset asiakkaasi varmasti yrityksesi?
Tästä alta näet helpot ohjeet, kuinka tarkastat yrityksesi tilanteen nopeasti alle 3 minuutissa. Katso alta video-ohje, jossa opetamme sinua tarkastamaan yrityksesi tämän hetkisen näkyvyyden Googlessa toimialasi tärkeimmillä hakusanoilla.
Täältä pääset avainsanatyökaluun: https://kwfinder.com
Etkö löytänyt yritystäsi Googlen ensimmäiseltä hakusivulta?
Ei hätää, se ei tarkoita maailmanloppua. Se tarkoittaa vain, että kilpailijasi ovat tehneet Google-optimoinnin paremmin kuin sinä. Kehittämällä sivujesi optimointia tilanne saadaan muutettua ja yrityksesi saadaan näkymään ensimmäisellä hakusivulla. Tämä ei valitettavasti ole yhdessä päivässä tehty, mutta aloittamalla ajoissa alat saamaan uusia asiakkaita nopeammin. Kun sivusi nousevat Googlen kärkisijoille, niin yrityksesi imago paranee ja hyvän hakukoneoptimoinnin jälkeen nämä sijoitukset myös säilyvät.
Kirjalliset ohjeet hakusanakartoituksen tekemiseen
1. Millä hakusanalla asiakkaasi hakevat palveluasi?
Mieti mikä olisi sellainen hakusana, jolla etsisit oman toimialasi yrityksiä Googlesta ja lisää sen loppuun kaupungin nimi. Esimerkiksi haku voisi olla ”tilitoimisto tampere”.
Seuraavaksi kirjoita valitsemasi hakutermi avainsanatyökalun hakukenttään (https://kwfinder.com).
Valitse alueen valinnasta Finland ja kielen valinnasta Finnish. Sen jälkeen klikkaa Find keywords.
2. Valitse suosituimmat hakusanat
Kun hakusanatyökalu on etsinyt sinulle ehdotuksia, niin valitse vasemmasta sarakkeesta toimialaasi liittyvistä hakusanoista suosituimmat hakumäärän (search) mukaan. Kuvan esimerkissä huomataan selkeästi, että ”tilitoimisto tampere” on toimialan suosituin hakusana Tampereella 880 kuukausittaisen haun ansiosta.
3. Kirjoita valittu hakusana Googleen
Seuraavaksi googlaa tällä hakusanalla, tai voit tehdä saman myös useammalla avainsanalla jos toimialallasi niitä on useita. Katso löytyykö yrityksesi karttatulosten kolmen ensimmäisen yrityksen joukosta, jos sellainen tulee näkyviin. Katso myös löytyykö yrityksesi ensimmäiseltä hakutulossivulta, kun vierität ruutua alemmaksi. Jos yritystäsi ei löydy ensimmäiseltä sivulta, niin potentiaaliset asiakkaat eivät löydä sinua!
4. Näytkö maksullisissa vai maksuttomissa hakutuloksissa?
Näkyykö yrityksesi sivun yläosan maksullisilla mainospaikoilla? Jos näkyy, niin hieno juttu! Osa potentiaalisista asiakkaista löytää yrityksesi aina silloin, kun sinulla on jäljellä mainosbudjettia Google AdWords -palvelussa. Se voi olla joskus yllättävän kallista, esimerkiksi mallina käytetyn hakusanan hinta yhdelle klikkaukselle on yli 5 euroa. Kuinka moneen klikkaukseen sinulla on varaa päivittäin? Näkymällä luonnollisten hakutulosten joukossa ja karttahaussa et maksa klikkauksista mitään, vaan kaikki hyöty tulee lyhentämättömänä sinulle.
Haluatko saada vinkkejä sivujesi hakukoneoptimointiin?
Haluamme tarjota sinulle ilmaisen konsultaation, jossa yhdessä selvitämme, mitä asioita kotisivuillasi pitäisi kehittää ja kannattaako sinun ylipäätään panostaa hakukoneoptimointiin. Täytä alla olevan lomakkeeseen tietosi, niin otamme sinuun yhteyttä.