Hakukoneoptimointi (SEO)

Hakukonekeisarin hakukoneoptimointipalvelu tulostakuulla

Hakukoneoptimointi on työkalu myynnin kasvattamiseen

Olemme saaneet olla todistamassa useita kertoja, kuinka hakukoneoptimointi on vaikuttanut positiivisesti liiketoimintaan ja auttanut yrityksiä kasvattamaan myyntiä. Mistä tämä johtuu? Yrityksillä on myynnin näkökulmasta aina sama ongelma: kaikki eivät tunne yritystä ja kaikkea mitä se tarjoaa asiakkailleen. Lisäksi keltaiset sivut ovat kokeneet muodonmuutoksen – ne ovat nykyään yhä kuin Googlen hakukone.

Näkymällä Googlen ensimmäisellä sivulla sinut ensinnäkin huomataan, jonka lisäksi suomalaiset kokevat Googlen ensimmäisellä sivulla näkyvät yritykset luotettavimpina kuin muut. Näiden asioiden takia kauppaa alkaa syntymään. Alla olevista kuvista näet konkreettisesti, mitä vaikutuksia Googlen etusivun näkyvyydellä voi olla liiketoimintaasi.

Myynti kasvuun hakukoneoptimoinnin avulla

Miksi hakukoneoptimointi toimii niin hyvin?

Se ei ole sattuma, miksi kotisivujen tai verkkokaupan hakukoneoptimointi tuottaa niin hyviä tuloksia. Kaikki hyvän Google-näkyvyyden kautta saadut hyvät tulokset juontavat juurensa ihmisten käyttäytymisestä. Näiden seuraavien asioiden ja toimintatapojen takia hakukoneoptimointi toimii erittäin tehokkaasti myynnin kasvattamisessa.

Suomessa tehdään 30 miljoonaa Google-hakua päivittäin.

Vain noin 20 % klikkaa maksettuja Google AdWords -mainoksia.

Yli 90 % löytää haluamansa Googlen ensimmäiseltä sivulta.

Mitä korkeammalla näyt, sen parempi

Näkyvyys Googlen ensimmäisellä hakusivulla on perusedellytys kaikelle netissä tapahtuvalle liiketoiminnalle. Mitä enemmän haluat saada hyötyä irti netistä, sitä korkeammalla sivujesi pitää näkyä Googlen etusivun tuloksissa.

Tiesitkö että sijalla #1 oleva yritys saa neljä kertaa enemmän klikkauksia kuin sijalla #4 oleva ritys?  Alla kuva, miten Google-sijoitus vaikuttaa siihen, kuinka moni haluaa klikata yrityksesi sivuille. Tästä käytetään myös lyhennettä CTR (click through rate).

CTR Google-sijoituksen mukaan
Tämä kuvan tutkimus osoittaa toteen hyvin myös sanonnan: “Jos haluat piilottaa ruumiin, piilota se Googlen toiselle sivulle”. Alle viisi prosenttia kaikista hakuja tekevistä klikkaavat Googlen toiselle sivulle. Jos et näy Googlen ensimmäisellä sivulla, niin sinua ei käytännössä ole olemassa.

Miten saan yritykseni nousemaan Googlen ensimmäiselle sivulle?

Jos yrityksesi sivut eivät näy vielä Googlen ensimmäisellä sivulla liiketoimintasi kannalta tärkeimmillä sivuilla, niin ammattitaitoisesti toteutetun Google-optimoinnin avulla se on mahdollista. Optimointiprosessi etenee seuraavasti:

  1. Aluksi sivuille tehdään hakusana-analyysi, jonka avulla varmistamme mitkä ovat toimialasi tärkeimmät ja suosituimmat hakusanat.
  2. Seuraavaksi tehdään kilpailija-analyysi, jolla selvitetään miksi juuri ne tietyt yritykset näkyvät Googlen ensimmäisellä sivulla.
  3. Kilpailija-analyysin pohjalta laaditaan hakukoneoptimointia varten suunnitelma ja aikataulu optimointityölle.
  4. Optimointityö aloitetaan ja sitä toteutetaan pitkäjänteisesti suunnitelman mukaan.

Tämä on todellakin pitkäjänteistä työtä, eikä Google-optimoinnissa kannata odottaa pikavoittoja. Hakukonesijoitukset nousevat hitaasti, koska yleensä Google on hyvin varovainen muuttamaan ensimmäisen sivun hakutulosten järjestystä. Hitaudesta on hyötyä siinä vaiheessa, kun saat yrityksesi sivut näkyviin kärkitulosten joukkoon, niin ne myös pysyvät siellä pidempään.

Hakukoneoptimointi – Palvelun kuvaus
Hakukoneoptimointi tuottaa aina tulosta, kun sitä tehdään oikein ja pitkäjänteisesti. Sivuja optimoidaan kierros kierrokselta paremmaksi ja käytännön työ koostuu neljästä osa-alueesta, joita toistetaan niin pitkään kuin on tarve: tilanteen analysointi, sisällön kehittäminen, ulkopuolisten linkitysten hankkiminen sekä sijoitusten seuranta.
1. Sivujen sisäinen hakukoneoptimointi kuntoon

Koska Google päivittää jatkuvasti kriteereitään järjestää sivustot paremmuusjärjestykseen, niin aloitamme työn aina analysoimalla asiakkaan sivujen sisäisen hakukoneoptimoinnin ensimmäiseksi. Annamme asiakkaillemme vinkkejä, miten sivut saadaan optimoitua Google-ystävällisemmäksi tai toteutamme muutokset sivuille asiakkaan puolesta.

2. Monipuolisesti linkkejä muilta nettisivuilta

Google on pitänyt muilta sivuilta tulevia linkkejä tärkeinä jo useiden vuosien ajan, joten rakennamme sinunkin sivuillesi useasta eri lähteestä tulevia linkkejä monipuolisesti oman verkostomme kautta. Tämä on turvallinen tapa saada luonnollisia linkityksiä laadukkailta www-sivuilta juuri sinun kotisivuillesi.

3. Seuraamme hakutulosten muutoksia päivittäin

Myös hakukonesijoitusten muutokset ovat meillä jatkuvan seurannan alla. Lähetämme kuukausittain raportin kaikille asiakkaillemme heidän sivujensa hakukonesijoituksista. Näiden raporttien avulla sinäkin pysyt ajan tasalla kotisivujesi hakukonesijoituksista ja voit hyödyntää saamaasi tietoa analysoidessasi sivujesi kävijämääriä.

Työmme tuloksia

Malliraportti – Hakukonesijoitusten seuranta

Kuinka paljon hakukoneoptimointi maksaa?

Kuinka paljon uusi auto maksaa? Siihen vaikuttaa monikin asia. Jos etsit autoa, jolla pääset paikasta A paikkaan B, niin voit ostaa itsellesi todella edullisesti pikku Fiatin tai hieman kolaroidun auton. Jos haet turvallisuutta, nopeutta, mukavuutta ja luotettavuutta, niin silloin joudut maksamaan autosta myös enemmän.Hakukoneoptimoinnissa, kuten monessa muussakin asiassa, saat yleensä juuri sitä, mistä olet maksanut. Useat palvelut tarjoavat hakukoneoptimointia alle 500 eurolla kuukaudessa, tai jopa 100 eurolla kuukaudessa väittäen, että saat parhaita mahdollisia tuloksia sekä paljon uusia liidejä ja asiakkaita sivuillesi. Jos se kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, niin sitä se yleensä onkin.

Jätätkö sinäkin rahaa pöydälle?

Helsinkiläisen pakettiautovuokraamon omistaja säikähti kuullessaan, että häneltä jää rahaa pöydälle joka kuukausi yli 6000 euroa. Mitä tämä oikein tarkoittaa? Yksinkertaistettuna sitä, että vuokraamon nettisivut eivät näy riittävän korkealla Googlen etusivulla.

Helsingissä pakettiautojen vuokrausta seuraavilla suosituilla hakusanoilla: 

  • pakettiauton vuokraus helsinki (1600 hakua/kk)
  • pakettiauton vuokraus espoo (590 hakua/kk)
  • pakettiauton vuokraus vantaa (590 hakua/kk)
  • vuokraa pakettiauto helsinki (210 hakua/kk)
  • pakettiauto helsinki (170 hakua/kk)
  • vuokra pakettiauto helsinki (140 hakua/kk)
  • vuokrapaku helsinki (110 hakua/kk)
  • pakun vuokraus helsinki (110 hakua/kk)

Näillä hakusanoilla on siis hakua yhteensä 3520 hakua/kk, jonka lisäksi on paljon muitakin pienempiä hakusanoja joilla suomalaiset hakevat pakettiauton vuokrausta.

Hyvällä Google-näkyvyydellä tästä hakumäärästä yritys voisi saada noin 30 % kävijöistä sivuilleen, koska sivut näkyvät siinä tilanteessa hyvin myös muilla samantyylisillä hakusanoilla. Tämä tekee siis noin 1056 uutta kävijää kuukaudessa.

Pakettiautovuokraamon sivut ovat suunniteltu hyvin ja yrittäjä tiesi kertoa, että 5 % kaikistä käynneistä johtaa vuokraukseen ja keskimääräinen vuokrauksen hinta on 120 euroa.

Tästä saadaan seuraava yhtälö: 1056 kävijää/kk  x  5 %  x  120 € = 6366 €.

Koska vuokraamo ei näy riittävän korkealla Googlessa, niin tämän takia heiltä jää joka kuukausi yli 6000 eurolla kauppaa tekemättä, jonka he antavat suosiolla kilpailijoilleen.

Poltatko rahaa Google-mainoksiin?

Pakettiautovuokraamon yrittäjä säikähti edellistä niin paljon, että hän päätti laittaa asiat kuntoon heti samana päivänä. Hän suunnitteli itse Google AdWords:iin mainoskampanjat hakusanoille, jotka olivat hänen liiketoiminnalleen tärkeitä. Alla kuva näistä hakusanoista ja ohjeellisista klikkaushinnoista.

 

Google AdWords -mainonnan klikkaushinnat

Yrittäjä ei ollut mikään eilisen teeren poika vaan onnistui tekemään kampanjat niin hyvin, että hän onnistui saamaan keskimääräiseksi klikkaushinnaksi 1,45 €. Hän sai myös tavoitettua saman määrän henkilöitä ja sai niin ikään 1056 uutta kävijää sivuilleen mainosten kautta.

Google AdWords -mainosbudjetti: 1056 kävijää/kk  x  1,45 €/klikkaus = 1531,20 €/kk.

Onko tämä kannattavaa?

Tekikö yrittäjä oikean päätöksen sinun mielestäsi? Haluaisitko käyttää yli 1500 €/kk Google-mainontaan ja optimoida kampanjoita itse tai maksaa palvelusta jollekin muulle vai panostaisitko mieluummin hyvään luonnolliseen hakukonenäkyvyyteen? Kun hakukoneoptimointi on saatu sivuilla kuntoon, niin voit nauttia maksuttomasta liikenteestä, eikä sivun tarvitse maksaa uusista kävijöistä kallista klikkaushintaa.

Haluatko saada sivujesi hakukoneoptimoinnin kuntoon?

Olisiko sinusta reilua saada tietää, kannattaako sinun oikeasti panostaa hakukoneoptimointiin ennen kuin hankit palvelun Haluamme tarjota sinulle ilmaisen konsultaation, jossa yhdessä selvitämme, kannattaako sinun edes ostaa hakukoneoptimointia palveluna?

Yrityksiä, jotka luottavat Hakukonekeisarin palveluun

Hakukonekeisarin referenssiyritykset
Hakukonekeisarin referenssiyritykset

Tuloksellinen hakukoneoptimointi

Meille on kaikkein tärkeintä, että sinun sivusi näkyvät Googlen hakutuloksissa mahdollisimman korkealla ja saat sitä kautta lisää kävijöitä sivuillesi, enemmän liidejä ja sitä kautta myös myyntisi kasvaa. Teemme siis hakukoneoptimointia tuloshakuisesti. Alla oleva kuvaaja näyttää kuinka asiakkaamme Google-sijoitus nousi toiselle hakusijalle alle kahdessa kuukaudessa.

Valioluokan Google-optimointia

Mikä tekee Hakukonekeisarin palvelusta niin tehokasta ja tuloksellista? Seuraavassa muutamia pääkohtia, miksi tämä huipputason optimointipalvelu on asiakkaillemme järkevä ja kannattava valinta:

1. Suomen paras SEO-prosessi

Varmistamme palvelun korkean tason käyttämällä meidän suunnittelemaa Suomen parasta SEO-prosessia. Sen avulla saamme yrityksesi hakukonesijoitukset nousemaan nopeasti, niin että ne vain vahvistuvat Googlen algoritmipäivitysten yhteydessä. Uskallamme luvata, että tämä on Suomen paras prosessi, koska emme ole nähneet tai kuulleen muiden saavan yhtä nopeasti näin hyviä tuloksia.

2. Limited Edition -palvelu

Palveluamme voisi kuvailla myös sanalla “limited edition“, koska olemme joutuneet rajoittamaan asiakkaidemme maksimimäärää, että pystymme säilyttämään korkean palvelutasomme. Tiimimme pystyy tekemään hakukoneoptimointia 30:lle yritykselle maksimissaan, eikä meillä ole tarvetta kasvattaa tätä lukua. Haluamme tarjota aina 30:lle asiakkaalle parhaan mahdollisen palvelun ja valitettavasti joskus muut halukkaat joutuvat odottamaan omaa vuoroaan.

3. Toteutus mittatilauksena

Usein Googlenäkyvyyden parantaminen toteutetaan vakiomuotoisena palveluna. Esimerkiksi linkkipaketit, joissa rakennetaan kiinteä määrä linkkejä kuukaudessa tai auditointi, jossa käydään läpi sama tarkastuslista ilman, että toimialaa tai kilpailutilannetta huomioitaisiin. Kaikki yritykset ovat hakukoneoptimoinnin näkökulmasta eri tilanteessa: joillain sivut latautuvat poikkeuksellisen hitaasti, kun taas toisilla on normaalia enemmän pulaa ulkopuolisista linkitystä. Tämän takia toteutamme kaikki projektit mittatilauksena, eli jokaiselle sivulle tehdään yksilöllisen SEO-suunnitelman pohjalta.

4. Tulostakuu

Google-sijoituksia on käytännössä mahdoton ennustaa ja sen takia tulostakuu on kuin kirosana optimointipalveluja tarjoavien yritysten mielestä. Olemme kuitenkin kehittäneet poikkeuksellisen tarkan tavan analysoida Googlen hakutuloksia ja sen ansiosta uskallamme luvata palvelullemme tulostakuun. Määritämme asiakkaidemme kanssa yhdessä tavoitteet projektikohtaisesti ja takaamme, että nämä tulokset saavutetaan suunnitellussa määräajassa.

Hakukonekeisarin toimintamalli

1. Ensimmäisenä haluamme tietää, mikä on sinun toimialallasi kaikkein tärkein hakusana, joka tuo yrityksellesi eniten tuloksia. Teemme aina hakusana-analyysin, jolla voidaan arvioida eri hakujen määriä ja hyötyä juuri sinun liiketoimintasi kannalta.
2. Valitsemme yhden tai useamman hakusanan, sovimme yhdessä tavoitesijoituksen ja me aloitamme hakukoneoptimointityön. Sinun tehtäväsi on odottaa raporttia hakutulosten kehittymisestä ja seurata kävijämäärien kasvua kotisivuilla.
3. Kun tavoitesijoitus on saavutettu ja yrityksesi pysyy tavoitesijalla tai sen paremmalla puolella, laskutamme hakukoneoptimoinnista kuukausittain. Jos kotisivujen sijoitus tippuu tavoitteen ulkopuolelle, et saa laskua hakukoneoptimoinnista.

Laadukas ja tuloksellinen hakukoneoptimointi

Hyvä hakukoneoptimointi ei ole halpaa. Sivujen optimointi vaatii kokeneen alan ammattilaisen tai yrityksen toteuttamaan sivujen optimoinnin ja selvittämään miten ja mistä voit hankkia sekä laadukkaita että turvallisia linkkejä sivuillesi. Vaatii myös aikaa ja keskittymistä varmistaa, että sivusi saavat riittävän määrän linkityksiä ja sosiaalisen median mainintoja tasaisesti ajan mittaan.

Mikäli näitä mainittuja asioita ei ole tehty oikein, niin tuloksia ei synny tai saat niitä todella nopeasti. Tällöin sivuilla on riski saada Googlelta rangaistus, minkä jälkeen sivusi eivät näy ollenkaan Googlen hakutuloksissa. Riippumatta siitä, mihin lopputulokseen päädyt hakukoneoptimontia harkitessasi, suosittelemme, että et valitse todella halpaa toimijaa, joka lupaa sinulle erinomaisia tuloksia. Mikäli vahinkoa on jo ehtinyt tapahtua sivuillesi, sitä on todella vaikea korjata – jopa hakukoneoptimointialan ammattilaisilta.

Hakukonesijoitusten jatkuva seuranta

Mielestämme hakukoneoptimoinnin ja koko digitaalisen markkinoinnin tärkein vaihe on tulosten analysointi ja seuranta. Tämän mahdollistamiseksi tarjoamme kaikkiin hakukoneoptimointipalveluihimme kuukausittaisen Google-sijoitusten seurantaraportin. Raportti antaa luotettavaa toteutunutta tietoa päivittäin muuttuvista hakukonesijoituksista. Raportti lähetetään pdf-muodossa sinulle sähköpostilla joko 30 tai 14 päivän välein (riippuen valitsemastasi hakukoneoptimointipalvelusta).

Haluatko oppia tekemään hakukoneoptimointia itse?

Suomen paras hakukoneoptimoinnin verkkovalmennus on nyt täällä! Jos haluat oppia mestarioptimoijaksi, niin tämä verkkokurssi kannattaa tsekata.

Verkkokaupan hakukoneoptimointi

Toimitko alalla, jossa on kova kilpailu?

Menestyykö jokin verkkokauppa alallasi kovasta kilpailusta huolimatta? Tähän menestykseen on yleensä kaksi eri selitystä: verkkokauppa panostaa massiivisesti ja suuria summia rahaa markkinointiin tai verkkokaupan hakukoneoptimointi toteutettu hyvin. Jälkimmäisessä tilanteessa potentiaaliset asiakkaat saadaan verkkokauppaan ilman ylimääräistä kävijäkohtaista hintaa. Vaikka hakukoneoptimoinnin toteutus tuottaa nettikaupalle kustannuksia, niin se myös mahdollistaa suurten asiakasvirtojen hankkimisen kustannustehokkaasti.

Verkkokaupan markkinointi ja hakukoneoptimointi

Mitä hyvä verkkokaupan Google-optimointi sisältää?

Hyvin tehty hakukoneoptimointi on kolmevaiheinen projekti. Nämä vaiheet ovat: tekninen hakukoneoptimointi, verkkokaupan sisäinen ja ulkopuolinen hakukoneoptimointi. Tekniseen optimointiin vaikuttavat paljon sivuston nopeus, tietojen pakkaaminen sekä käytettävän palvelimen tehokkuus.

Verkkokaupan sisäinen hakukoneoptimointi

  • Etusivun sisällön optimointi
  • Tuotekategorioiden otsikoiden ja kuvausten optimointi
  • Tuotenimien ja tuotekuvausten optimointi
  • Tuotekuvien pakkaaminen ja optimointi
  • Title-tagien ja meta-kuvausten optimointi
  • Sisäisten linkitysten optimointi

Verkkokaupan ulkopuolinen hakukoneoptimointi

  • Linkitysten hankkiminen toimialaan liittyviltä sivuilta
  • Laadukkaan linkkiprofiilin rakentaminen
  • Sosiaalisen median hyödyntäminen Google-optimoinnissa
  • Vain aitojen ja turvallisten linkitysten hyväksyminen

Kannattaako verkkokaupan hakukoneoptimointi tehdä itse?

Ehdottomasti kannattaa! Jos sinulla on aikaa panostaa hakukoneoptimointiin ja seurata tilannetta päivittäin, niin silloin kaikkein edullisin tapa on tehdä hakukoneoptimointi itse. Mikäli kilpailu alalla on kovaa ja muutkin yritykset panostavat Internet-markkinointiin, niin silloin voi olla että itse tehty hakukoneoptimointi ei tuota tarvittavan hyviä tuloksia, eli suomeksi sanottuna riittävän paljon myyntiä. Jos haluat keskittyä oman verkkoliiketoimintasi kasvattamiseen, niin kannattaa harkita myös hakukoneoptimoinnin ulkoistamista ammattilaiselle, joka on pystynyt tekemään hyviä tuloksia muiden toimialojen verkkokaupoille.

Kolme verkkokauppaa, kolme erilaista kokemusta?

Seuraavaksi voit lukea kolmen verkkokaupan muutoksista, kun hakukoneoptimointi aloitettiin heidän kanssaan.

1. Erikoistavaroiden verkkokauppa

Toimiala on siitä erikoinen, että näitä erikoistavaroita haetaan Googlesta vain muutamalla eri hakusanalla. Asiakkaamme näkyi tärkeimmällä hakusanalla (yli 10 000 hakua kuukaudessa) Googlen ensimmäisen sivun viimeisenä hakutuloksissa. Noin reilu kuukausi yhteistyön aloittamisen jälkeen verkkokauppa nousi tällä hakusanalla hakutuloksissa sijalle 2. Tämä vaikutti merkittävästi myös yrityksen kuukausittaiseen myyntiin, se kasvoi yli 300 %.

2. Naisten vaatteiden verkkokauppa

Aloitimme yhteistyön hyvissäajoin tammikuussa, koska verkkokaupan pääsesonki on toukokuu – syyskuu välinen aika. Tämä tarkoitti, että meillä oli hyvin aikaa valmistautua sesonkiin hakukoneoptimoinnin näkökulmasta. Projektiin valittiin 5 tärkeää hakusanaa, joita optimointiin ja hakusnat nousivat kahden kuukauden sisällä Googlen TOP 5 -sijoitusten joukkoon. Tämä näkyi myös myynnissä, joka oli maaliskuussa kaksinkertainen verrattuna edellisvuoden parhaaseen kuukauteen. Verkkokauppias oli tulokseen tyytyväinen, koska varsinainen sesonki ei ollut vielä edes alkanut.

3. Kiinteistöalan tuotteiden verkkokauppa

Tällä verkkokaupalla on hyvin laaja valikoima erilaisia tuotteita, joita haetaan Googlen hausta vain vähäisiä määriä. Valitsimme projektiin hieman yli 10 eri hakusanaa ja aloitimme optimointityöt. Kun sijoitukset nousivat hakutuloksissa TOP 5 -sijoitusten joukkoon, niin myynnissä tapahtui muutos. Tilausten määrä ei noussut merkittävästi, mutta tilausten keskimääräinen arvo nousi suuremmaksi ja puhelintilauksia alkoi tulla enemmän.

Verkkokaupan hakukoneoptimoinnin hinta

Hakukonekeisarin verkkokaupan hakukoneoptimointi sisältää tuloksellisen Google-optimoinnin, niin että et maksa turhasta työstä vaan tulet saamaan konkreettisia tuloksia ja enemmän myyntiä. Projektimme vaihtelevat todella paljon riippuen eri toimialojen kilpailutilanteesta ja hakukoneoptimoinnin työmäärästä. Jos olet panostamassa tosissaan verkkokaupan myynnin kasvuun, niin jätä meille yhteydenottopyyntö, niin katsotaan olisiko hakukoneoptimoinnista todellista hyötyä juuri sinun verkkokaupallesi.

Paikallinen hakukoneoptimointi

Google-optimointia paikallisesti toimiville kivijalkayrityksille.

Enemmän asiakkaita yrityksellesi suoraan Googlesta

Monella toimialalla Google-mainosten (AdWords) klikkaushinnat ovat nousseet pilviin, eikä mainonta siellä ole enää kannattavaa. Yksi klikkaus voi maksaa jopa 2-4 euroa! Jos esimerkiksi joka kymmenes mainosta klikkannut vierailija ostaa palveluasi, niin silloin asiakkaan hankkimiseen on mennyt 20-40 €. Tämä on monelle aivan liian korkea hinta asiakashankinnasta.

Näy Googlen haussa paremmin – Hakukonekeisari auttaa

Silloin, kun haluat varauskalenterisi, ravintolasi tai kivijalkamyymäläsi täyteen pienemmällä kustannuksella, niin silloin kannattaa panostaa luonnolliseen hakukonenäkyvyyteen Googlessa. Tällä tarkoitan, että sivuillesi täytyy tehdä tekninen hakukoneoptimointi ja tekstisisältöjä sekä kuvia kannattaa myös optimoida Googlen haluamalla tavalla. Tämän jälkeen sivuille rakennetaan laadukkaita linkityksiä muilta aihealueeseen liittyviltä sivuilta joka kuukausi. Tämä voi kuulostaa monimutkaiselta, mutta alan asiantuntijoina voimme auttaa sinua.

Pitkäjänteinen työ on avain menestykseen

Jos hakukoneoptimointi olisi helppoa ja tulokset tulisivat hetkessä, niin kaikkihan olisivat vuorollaan Googlen kärkipaikalla. Tämä vaatii kuitenkin kärsivällisyyttä ja usein noin 3-4 kuukautta aikaa. Oikealla ja pitkäjänteisellä tekemisellä pystytään kuitenkin saavuttamaan tilanne, jossa sivusi löytyy aivan Googlen kärkisijoilta ja sen jälkeen ylläpitämällä hakukoneoptimointia sinut on todella vaikea syrjäyttää sieltä.

Näkymällä oman kylän tai kaupungin kärkisijoilla Googlen hakutuloksissa saat sivuillesi aiempaa potentiaalisempia asiakkaita, koska he etsivät juuri sinun tarjoamaasi palvelua. Sen lisäksi helposti löytyviä yrityksiä pidetään keskimääräistä luotettavampina, kiitos tästä Googlelle. Suomalaiset luottavat Googleen ja onneksi siitä voi ottaa kaiken hyödyn irti.

Mitä paikallinen Google-optimointi tarkoittaa?

Paikallisella hakukoneoptimoinnilla tarkoitetaan yleensä seuraavaa asiaa. Toinen niistä on Googlen ensimmäisellä hakutulossivulla olevat karttahakutulokset tai arvostelut (katso alla oleva kuva). Esimerkissä on haettu hakusanalla ”ravintola helsinki” ja Google haluaa sinun löytävän parhaan ja suosituimman palvelun kymmenien eri palvelujen joukosta.

Googlen karttahaut ja arvostelut

Google+ arvostelut näkyvät hakutuloksissa

Jos haet Googlesta toimialaasi liittyvällä hakusanalla, niin kannattaa tarkistaa, että löytyykö sinun yrityksesi sivut Googlen karttatulosten tai arvostelujen joukosta? Jos et löydä yrityksesi sivuja näistä, niin voit varata ilmaisen konsultaation alla olevalla lomakkeella.

Viimeisimmät blogikirjoitukset

Opi lisää Google-optimoinnista ja digitaalisesta markkinoinnista lukemalla blogiamme.

Hakukonesijoitukset nousussa jälleen

Koko Suomessa olevat heikot sääolosuhteet ovat jo alkukesästä alkaen asettaneet useimpien nettisivujen Google-sijoituksille nousupainetta. Siitä huolimatta kesälomien päätteeksi meillä ilo kertoa, että ennuste piti paikkaansa ja sijoitukset ovat nousseet edelleen...

lue lisää

Missä kannattaa mainostaa alle 300 €:n mainosbudjetilla?

Haluatko tietää, mitä kaikkea pienyrittäjä voi tehdä 300 euron mainosbudjetilla? Voisin heittää tässä läjän päättömiä vinkkejä, joihin todennäköisesti ainoastaan tuhlaantuisi rahaa ja aikaa. En tee sitä, vaan tässä kirjoituksessa kerron vain sellaisia vinkkejä, joita...

lue lisää

Kunnollinen SEO on pitkäjänteistä tekemistä

Meinasin aloittaa tämän kirjoituksen otsikolla: “SEO on pitkäjänteisen kaverin hommaa”, mutta aika nopeasti huomasin että jänteen pituudella ei varsinaisesti ole tekemistä kunnollisen hakukoneoptimoinnin kanssa. Tosin huhu kertoo, että tummaihoiset...

lue lisää

Näin Zalando vie Googlea kuin pässiä narussa

Laadukkaan sisällön tuottaminen on turhaa Tässä kirjoituksessa kerron miksi laadukkaan sisällön tuottaminen on rahanhukkaa ja miten näyt Googlessa tuottamasi sisällön laadusta huolimatta. En kuitenkaan halua asettua sotajalalle taitavia sisällöntuottajia vastaan,...

lue lisää

Oikeiden avainsanojen valinta – Ainoa opas, jonka tarvitset

Tässä artikkelissa ajattelin antaa vihdoin vastauksen tähän ikuisuuskysmykseen: kannattaako hakukoneoptimoinnissa valita lyhyitä kilpailtuja hakusanoja vai keskittyä vähemmän kilpailtuihin pidempiin (long tail) hakutermeihin? Miksi avainsanat kannattaa määrittää ja...

lue lisää

Älä tee tätä virhettä, kun olet uudistamassa kotisivuja

Haluatko nähdä miten sivu-uudistuksen yhteydessä voidaan menettää Googlen hakutulosten #1 sijoitus? Tässä blogikirjoituksessa kerron, miten toteutat onnistuneen ulkoasupäivityksen kotisivuillesi, niin että saavutetut hakukonesijoitukset pysyvät ennallaan. Tämä oli...

lue lisää