Huippulaadukkaat kotisivut yritykselle

Kun investoit uusiin kotisivuihin, niin haluaisitko että niiden suunnittelussa otetaan huomioon muitakin asioita kuin kaunis ulkoasu? Haluaisitko, että uudet nettisivut näkyisivät hyvin Googlessa? Haluaisitko myös saada tarkempaa tietoa siitä, että miksi juuri tietty kävijä päätyi lähettämään tarjouspyynnön tai ottamaan sinuun yhteyttä? Nämä kaikki asiat ovat huomioitu huippulaadukkaissa kotisivuissa.

Yrityksiä, jotka luottavat Hakukonekeisarin palveluun

Kotipizza
Vilkas verkkokauppa-alusta
It's Pure
Checkout Finland

Mitä kotisivujen suunnittelussa pitää ottaa huomioon?

Suomesta löytyy todella monia suunnittelijoita ja mainostoimistoja, jotka toteuttavat verkkosivuja. Projektien hinta voi vaihdella laidasta laitaan, mutta näistä asioista huolimatta muutama asia on välttämätöntä ottaa huomioon, kun olet hankkimassa yrityksellesi uusia nettisivuja.

1. Responsiiviset www-sivut

Muutamien viime vuosien aikana ihmisten käyttäytyminen netissä on muuttunut radikaalisti – nettiä käytetään puhelimella enemmän kuin tietokoneella. Tämä asettaa uusia vaatimuksia myös nettisivujen suunnitteluun.

Responsiiviset nettisivut mallikuva

Nykyisin verkkosivujen käytettävyys on tärkeää testata ainakin kolmella eri laitteella: puhelimella, tabletilla ja pöytä- tai kannettavalla tietokoneella. Kaikki suunnittelemamme kotisivut ovat suunniteltu alusta alkaen toimimaan erinomaisesti myös eri mobiililaitteilla, koska tiedämme että niitä käytetään nettisurffailuun jatkossa vieläkin enemmän.

2. Hyvä Google-näkyvyys

Oletko miettinyt, että Googlen ensimmäiselle sivulle mahtuu vain 10 yritystä? Usein näiden yritysten joukkoon mahtuu myös muita sivustoja (blogeja, yrityshakemistoja, Wikipedia ja erilaisia uutis- tai infosivuja), eli Googlen ensimmäisellä sivulla on alle 10 paikkaa tarjolla toimialan yrityksille. Jos olet kuullut sanonnan: Googlen toinen sivu on paras paikka piilottaa ruumis, niin tiedät miksi korostan näkyvyyttä Googlen ensimmäisellä sivulla. Itse asiassa vastaus yli 90 %:iin kaikista hauista löytyy Googlen ensimmäiseltä sivulta.

Monet kotisivujen tekijät mainostavat, että ne suunnitellaan hakukoneystävälliseksi tai niiden hakukonelöydettävyys on optimoitu. Tämä on hieman harhaanjohtavaa, koska todellisuudessa nämä lupaukset eivät tarkoita mitään. Hakukoneoptimointi on Hakukonekeisarin erikoisalaa ja olemme joutuneet korjaamaan niin monien nettisivujen hakukonenäkyvyyttä, että päätimme itse alkaa tarjoamaan laadukkaasti hakukoneoptimoituja kotisivuja yrityksille.

3. Ylläpidon ja muutosten kustannukset

Ennen verkkosivujen tilaamista kannattaa varmistaa kuinka paljon sivujen ylläpito maksaa kuukaudessa ja mitä kaikkea se sisältää. Joskus verkkosivujen ylläpito sisältää pieniä korjaustöitä, mutta joskus muutostöiden tuntihinta voi olla päätä huimaava. Tämä kannattaa tarkistaa etukäteen.

Osa mainostoimistoista suunnittelee nettisivut omaan julkaisujärjestelmän päälle ja he pyrkivät tätä kautta sitouttamaan asiakkaan pitkäksi aikaa heidän ylläpitoasiakkaaksi. Ajatus taustalla on hyvä, mutta se saattaa sisältää riskejä asiakkaalle. Suosituksemme on valita toimija, joka käyttää avoimen lähdekoodin julkaisujärjestelmiä (WordPress tai Drupal).

Jos jostain syystä kommunikaatio tekijän kanssa ei toimi tai et ole tyytyväinen mainostoimiston tarjoamaan palveluun, niin sinun on helppo valita uusi yhteistyökumppani, koska todella moni yritys toteuttaa WordPress-sivuja ja silloin palveluntarjoajan vaihto käy vaivattomasti. Jos olet mainostoimiston oman julkaisujärjestelmän varassa ja haluat vaihtaa palveluntarjoajaa, niin se tarkoittaa lähes poikkeuksetta uusien nettisivujen koodaamista ja se tuo luonnollisesti lisäkustannuksia.

4. Hyvät nettisivut eivät ole ilmaiset

Nettisivut nähdään monesti pelkkinä ylimääräisinä kustannuksina ja sitä ne ovatkin, jos niiden tarkoitusta ei ole suunniteltu oikein. Nettisivujen rooli on muuttunut paljon verrattuna 2000-luvun alkuun. Nykyisin nettisivut tärkein tarkoitus on kasvattaa potentiaalisen asiakkaan luottamusta yritystä kohtaan niin, että hän haluaa ostaa yrityksen palveluita.

Kotisivut ovat tärkeä myynnin apuväline ja usein myös itse myyjä. Jos olisi palkkaamassa uutta myyjää, niin palkkaisitko kaikista halvimman vaihtoehdon vai haluaisitko varmistaa, että tämä myyjä osaa tehdä myös kauppaa? Yrityksen nettisivuihin panostaminen on investointi, jonka tehtävä on tuottaa uutta myyntiä enemmän kuin sivuihin on sijoitettu rahaa. Tämän takia huippulaadukkaissa nettisivuissa on otettu huomioon moni muu asia kuin pelkkä kaunis ulkoasu.

Kotisivujen teko avaimet käteen -pakettina

Etsitkö nettisivujen tekijää, joka pystyy toteuttamaan laadukkaat ja näyttävät kotisivut juuri sinun toiveiden mukaan? Olemme toteuttaneet satoja nettisivuja ja sen lisäksi olemme toteuttaneet yli 100:lle yritykselle hakukoneoptimointia niin, että heidän sivut näkyvät Googlen ensimmäisellä sivulla toimialan suosituimmilla hakusanoilla. Olemme yhdistäneet kotisivujen suunnittelun ja hakukoneoptimoinnin samaan edulliseen pakettiin, koska olemme huomanneet, että hienoista nettisivuista ei ole hyötyä, jos kukaan ei löydä niitä.

Mitä tämä palvelu sisältää:

  • Mobiilioptimoidut kotisivut yritykselle (responsiivisuus)
  • Tyylikkään ulkoasun suunnittelu
  • Sivurakenteen suunnittelu käyttäjäystävälliseksi
  • Kotisivujen konversio-optimoinnin (enemmän yhteydenottoja)
  • Sisällöntuotannon (lisäpalvelu)
  • Kävijäseurannan asentamisen ja tavoitteiden seurannan
  • Automaattiset kävijätietoraportit sähköpostiin
  • Majesteettisen hakukoneoptimoinnin
  • Koulutuksen nettisivujen päivittämiseen

Asiakkaidemme nettisivuja

Nettisivujen hinta

Yrityksen kotisivujen suunnittelun hinta voi vaihdella jopa alle 1000 eurosta yli 10 000 euroon. Tämä voi kuulostaa hämmentävältä, koska molemmilla hinnoilla voidaan saada täysin samanlainen lopputulos. Mistä nettisivujen hinta koostuu?

Mainostoimistot tarjoavat kotisivuja usein työmäärään perustuen. Toiset toimistot haluavat tehdä kaiken alusta asti itse ja koodata jokaisen yksittäisen asian käsin. Tämä lisää työmäärää ja nostaa projektin hintaa. Toiset toimistot käyttävät enemmän valmiita komponentteja, kuten esimerkiksi valmiita WordPress teemoja. He muokkaavat valmista pohjaa, joka on huomattavasti nopeampi tapa toteuttaa www-sivuja. Tämä asia jakaa tekijät kahteen eri koulukuntaan.

Ne jotka koodaavat kaiken itse alusta alkaen puolustavat näkemystään sillä, että se on ainoa tapa saada täysin ainutlaatuiset kotisivut ja ne toimivat paremmin hakukoneoptimoinnin näkökulmasta. Tämä jälkimmäinen ei pidä paikkaansa, koska ainakin WordPress:n valmisteemojen pohjalta suunnitellut nettisivut saadaan optimoitua yhtä hyvin kuin mitkä tahansa muut sivut. Me itse kannatamme nettisivujen suunnittelua valmiiden teemojen pohjalta, koska se on paljon kustannustehokkaampaa ja nopeampaa. Jos haluat saada alusta asti koodatut kotisivut, niin silloin kannattaa varautua maksamaan niistä 5000 – 10000 euroa.

Ylläpidon hinta

Suunnittelun hinnan lisäksi kannattaa selvittää kuinka paljon sivujen ylläpito maksaa vuodessa tai kuukaudessa. Sivujen ylläpito pitää yleensä sisällään: domainin rekisteröinnin, kotisivutilan (webhotellin tai oman palvelimen), tietyn määrän sähköpostiosoitteita ja teknisen tuen. Sivupäivitykset voi olla sisällytettyinä ylläpidon hintaan, mutta kannattaa varmistaa se ennakkoon ja samalla kysyä miten muutos- ja lisätyöt on hinnoiteltu.

Nopea kotisivujen suunnitteluprosessi

Ärsyttäisikö sinua, Jos kotisivujen suunnittelu kestäisi kuukausia tai budjetti alkaa paisumaan lisätöiden takia? Tämän takia olemme suunnitelleet tarkkaan, kuinka kotisivujen teko olisi mahdollisimman virtaviivaista ja edullista laadusta tinkimättä.

1. Lähtötilanteen kartoitus

Aluksi haluamme tietää tavoitteet, mitä uusien nettisivujen avulla halutaan saavuttaa. Sen lisäksi mietitään yhdessä seuraavat asiat. Millaisia sisältöjä sivuilla halutaan näyttää? Muuttuuko sivuston värimaailma? Käytetäänkö nykyistä logoa vai tarvitseeko se päivitystä? Mitkä tuotteet ja palvelut ovat tärkeimpiä yrityksen menestyksen kannalta? Kuka toteuttaa tekstisisällöt sivuille?

Tämän jälkeen meillä on hyvät pohjatiedot lähteä toteuttamaan uusia kotisivuja tai päivittämään olemassa olevia sivuja nykyaikaan.

2. Ulkoasun suunnitteluvaihe

Aloitamme suunnittelun niin, että ensimmäinen vedos on jo toimiva nettisivu, jossa toiminnallisuus ja ulkoasu on rakennettu kuntoon, mutta sisällöt ovat korvattu täytetekstillä ja kuvituskuvilla. Emme tee erillisiä kuvavedoksia ulkoasusta, koska se hidastaa nettisivujen suunnittelua ja olemme huomanneet, että parhaat muutos- ja korjausehdotukset tulevat mieleen vasta, kun sivuja pääsee testaamaan käytännössä. Kun olet hyväksynyt ulkoasun ja testannut sivujen käyttöä, niin siirrymme seuraavaan vaiheeseen.

3. Kotisivujen viimeistely

Tässä vaiheessa sivuille lisätään tekstit sekä oikeat kuvat, suunnitellaan otsikoinnit ja toteutetaan edellisen vaiheen muutokset. Tämän jälkeen sivut annetaan hakukoneoptimointivelhojen käsittelyyn, jolla varmistetaan että nettisivut alkavat näkyä Googlessa hyvin toimialan tärkeillä hakusanoilla.

Kun optimointi ja sisällöntuotanto on saatu päätökseen, niin lopuksi sivuille asennetaan tavoitteiden seurantaan liittyvät koodit ja suunnitellaan raportit sivujen kävijöistä. Nämä raportit toimitetaan sinulle automaattisesti sähköpostiin kerran viikossa, kahden viikon välein tai kerran kuukaudessa. Aivan kuinka sinä itse haluat.

Laadukkaat WordPress-kotisvut yritykselle

WordPress kotisivujen moottorina

WordPress on maailman suosituin nettisivualusta ja se on kaiken lisäksi erittäin helppo käyttää. Suunnittelemme kaikki verkkosivut WordPress:lla, koska sen kanssa työskentely on kustannustehokasta ja nopeaa. Emme halua aiheuttaa sinulle turhia kustannuksia kotisivujen suunnittelusta, vaan teemme asiat tehokkaasti ja laadukkaasti.

 

Miksi WordPress-kotisivut ovat hyvät yritykselle?

Yritystoimintaa tehtäessä yrityksen kotisivut ovat yksi tärkeä tekijä, joka vaikuttaa yrityksen imagoon. Tämä tarkoittaa sitä, että sivujen pitää olla ajan tasalla ja nykyaikaisen näköiset. Sivujen ulkoasu suunnitellaan WordPress-teeman avulla, jolloin ulkoasu on helppo muuttaa niin, että sivujen sisällöt voivat pysyä samoina. Tämä on edullinen tapa pitää sivujen ulkonäkö jatkuvasti nykyaikaisina.

Lisäksi tekstien, kuvien ja videoiden muuttaminen ja lisääminen on erittäin helppoa. Jos osaat käyttää tietokoneella Word-ohjelmaa, niin osaat päivittää myös WordPress-sivuja. Kun ulkoasu on suunniteltu hyvin, niin voit myös lisätä helposti kokonaan uusia alasivuja ja muokata elementtien paikkaa kätevästi sivuilla. Sinun ei siis tarvitse ostaa jokaista muutostyötä erikseen, vaan pystyt tekemään näitä muutoksia itse.

Lisää referenssejä

Varaa ilmainen kotisivujen kartoituspuhelu

Olisiko sinusta reilua saada tietää, kannattaako sinun oikeasti panostaa uusien nettisivujen suunnitteluun ennen kuin hankit palvelun. Haluamme tarjota sinulle ilmaisen kartoituksen, jossa yhdessä selvitämme, mitä sinun kotisivuillesi kannattaisi tehdä? Täytä alla olevan lomakkeeseen tietosi, niin sovitaan sopiva aika ilmaiselle kartoitukselle.

Kuinka voimme auttaa sinua?

Maailmanluokan hakukoneoptimointia tulostakuulla.

Tuskailetko luonnollisen Google-näkyvyyden kanssa tai etkö ole tyytyväinen nykyiseen hakukoneoptimoinnin tasoon? Olisiko sinusta mahtavaa saada liiketoimintasi tueksi Suomen kärkipään hakukoneoptimnoijat? Mitä kovempi kilpailutilanne, sen innokkaampia olemme yhteistyöstä. Jos kiinnostuit, niin lue täältä lisää.

Aidosti kannattava ja tehokas Google-mainonta edullisesti.

Tuntuuko sinusta, että et ole saanut riittävästi konkreettista hyötyä Google-mainonnasta? Oletko turhautunut maksamaan AdWords-mainonnan kuukausittaisia palvelumaksuja, etkä edes tiedä mitä tällä rahalla on oikeasti tehty? Jos haluat, että mainontasi tuottaa parempaa tulosta ja on oikeasti investointi kulun sijasta, niin lue Google-mainontapalvelustamme lisää täältä.

Laadukkaat kotisivut, jotka tuottavat yhteydenottoja tasaisena virtana.

Haluatko saada tasaista asiakasvirtaa ja lisää myyntiä hyvien kotisivujen avulla? Mikään ei ole niin raivostuttavaa kuin kauniit ja kalliisti toteutetut nettisivut, joista ei ole mitään hyötyä liiketoimintaan. Emme ole mainostoimisto, mutta yhden asian osaamme paremmin kuin mainostoimistot. Osaamme rakentaa nettisivuja, jotka pitävät huolta palvelusi tai tuotteesi myynnistä.