Hakukoneoptimointi- ja markkinointiblogi

Markkinointi koronan jälkeen – Mikä toimii ja mikä ei?
Surullinen tosiasia on se, että valtion tuista huolimatta moni markkinoija menettää työpaikkansa ja useat yritykset tulevat kaatumaan koronan seurauksena. Tällä hetkellä elämme vielä kriisin aikaista elämää, mutta markkinoijina meidän pitää katsoa pidemmälle. Miltä...

Linkkien rakentaminen 2020 – Mitkä taktiikat toimivat?
Tehokkain tapa parantaa sivujesi orgaanista näkyvyyttä 2020 on yhä linkkien rakentaminen. Tässä artikkelissa kerromme Suomessa parhaiten toimivat taktiikat ja tekniikat linkitysten rakentamiseen tai hankkimiseen ja autamme sinua löytämään uusia mahdollisuuksia...

Googlen kuvahaun päivitys: uusi tapa saada asiakkaita verkkokauppaan
Tiesitkö, että 6.8. päivitys toi verkkokaupoille mahdollisuuden saada asiakkaita suoraan Googlen kuvahausta? Tässä artikkelissa katsotaan, mitä päivitys käytännössä tarkoittaa verkkokaupoille. Googlen mukaan päivityksen tarkoitus on helpottaa käyttäjien ostopäätösten...

50 % enemmän myyntiä verkkokauppaan yhdessä yössä – Näin se tehdään
Jos otsikko kuulosti hurjalta, niin alkuun täytyy heti todeta, että ”eikä siinä vielä kaikki”. 🙂 Samanaikaisesti verkkokaupan Google-mainontaan käytettävä budjetti laski 25 % ja siitä huolimatta myynti kasvoi mainonnankin kautta. Jos sinua kiinnostaa mistä ihmeestä...
Miten kasvattaa mikä tahansa liiketoiminta kannattavasti
Tuntuuko sinusta, että liiketoiminnan kasvattaminen kannattavasti on vaikeaa? Yleensä kasvua saadaan kyllä aikaan, kun myyntiin ja markkinointiin panostetaan, mutta miten se tehdään varmasti kannattavalla ja tuottavalla tavalla? Tässä kirjoituksessa opetan sinulle...
Video: Opi kolme asiaa, joiden avulla myyntisi lähtee nousuun väistämättä
Tuntuuko myynti välillä vaikealta? Myynti on oikeasti todella yksinkertaista, mutta me yrittäjät teemme siitä usein liian monimutkaista. Katso tämä video ja opi kolme asiaa, joiden avulla myyntisi lähtee nousuun väistämättä. Haluatko oppia tekemään tehokkaampaa...
Kotisivut yritykselle vuonna 2019 – Mitä kannattaa ottaa huomioon?
Tämän blogikirjoituksen tarkoitus on antaa sinulle selkeä kuva, miten vuonna 2019 kannattaa toteuttaa yrityksen kotisivu-uudistus ja mitä asioita projektin yhdeydessä on järkevä ottaa huomioon. Nämä ajatukset ovat käyttökelpoisia riippumatta siitä, miltä toimijalta...
Miksi AdWords-mainonta kannattaa tehdä itse?
Olen miettinyt monta kertaa yrityksiä, jotka tekevät AdWords-mainontaa asiakkailleen ja ilmeisesti monet asiakkaat saavat sillä hyviä tuloksia aikaan. Teen jatkuvasti itsekin AdWords-mainontaa muutamalle verkkokaupalle ja parille muulle palveluyritykselle ja välillä...
Digimarkkinointi vuonna 2019 ja ohjeet toimivaan markkinointistrategiaan
Vuosi vuodelta markkinointi muuttuu vaikeammaksi, jos markkinoinnissa toistetaan samoja asioita. Tässä kirjoituksessa kerron, miten saat oman yrityksesi markkinoinnin kertaheitolla ajan tasalle ja annan konkreettiset ohjeet markkinoinnin suunnitteluun. Mitkä...
Mitä uutta olemme oppineet hakukoneoptimoinnista vuonna 2018?
Hakukoneoptimointi on jatkuvasti ja poikkeuksellisen nopeasti muuttuva ala ja sen takia siinä on tärkeää olla jatkuvasti ajan hermolla. Tässä artikkelissa kerron, mitä kaikkea uutta olemme oppineet tänä vuonna niin hakukoneoptimoinnista kuin myös asiakkaidemme myynnin...
Tee tehokkaampaa inbound-markkinointia näiden yksinkertaisten ohjeiden avulla
Tämä blogikirjoituksen tarkoitus on antaa sinulle niin paljon vinkkejä ja konkreettisia työvälineitä kuin mahdollista, että pystyt saamaan paljon enemmän hyötyä irti yrityksesi kotisivuista kuin koskaan aiemmin. Näin alkuun minun täytyy heti todeta, että en tykkää...
Lue kuinka yrityksiä huijataan markkinoinnissa (ja ohjeet sen välttämiseen)
Kaikki ovat varmasti sitä mieltä, että nämä kaksi toimialaa pitävät sisällään enemmän huijareita kuin muut toimialat yhteensä. Kyseessä ovat tietenkin autokauppa ja markkinointi. Valitettavasti molemmilla toimialoilla käytetään häikäilemättä hyödyksi asiakkaan...
Lahjoitatko tietämättäsi asiakkaita kilpailijoillesi?
Otsikko voi kuulostaa kauhistuttavalta riippuen yrityksesi nykytilanteesta, mutta törmään tähän työssäni joka päivä ja nyt päätin ottaa asian esiin blogin muodossa. Tämä tarkoittaa siis sitä, että moni yritys jättää rahaa pöydälle kuukausi toisensa jälkeen ja...
Vältä nämä 5 virhettä WordPress-sivujen hakukoneoptimoinnissa
WordPress on äärettömän hyvä alusta kotisivujen rakentamiselle ja hakukoneoptimoinnille, siitä ei pääse mihinkään – eikä onneksi tarvitse päästäkään. Tässä artikkelissa kerron miten vältät pahimmat sudenkuopat WordPress-sivun hakukoneoptimoinnissa, joihin yllättävän...
Mitä tapahtui kuin yritys alkoi seurata markkinointiaan tarkemmin?
Eräs helsinkiläinen palvelualan yritys siirtyi asiakkaaksemme viime keväänä, koska heistä tuntui että aiemman yhteistyökumppanin kanssa markkinointiin kului suuri summa rahaa, ilman merkittäviä tuloksia. Tässä artikkelissa paljastan miten lähdimme tekemään yhteistyötä...
Hakukonesijoitukset nousussa jälleen
Koko Suomessa olevat heikot sääolosuhteet ovat jo alkukesästä alkaen asettaneet useimpien nettisivujen Google-sijoituksille nousupainetta. Siitä huolimatta kesälomien päätteeksi meillä ilo kertoa, että ennuste piti paikkaansa ja sijoitukset ovat nousseet edelleen...
Missä kannattaa mainostaa alle 300 €:n mainosbudjetilla?
Haluatko tietää, mitä kaikkea pienyrittäjä voi tehdä 300 euron mainosbudjetilla? Voisin heittää tässä läjän päättömiä vinkkejä, joihin todennäköisesti ainoastaan tuhlaantuisi rahaa ja aikaa. En tee sitä, vaan tässä kirjoituksessa kerron vain sellaisia vinkkejä, joita...
Kunnollinen SEO on pitkäjänteistä tekemistä
Meinasin aloittaa tämän kirjoituksen otsikolla: "SEO on pitkäjänteisen kaverin hommaa", mutta aika nopeasti huomasin että jänteen pituudella ei varsinaisesti ole tekemistä kunnollisen hakukoneoptimoinnin kanssa. Tosin huhu kertoo, että tummaihoiset pikajuoksijat...
Kysy Keisarilta #1 – Miksi hakukoneoptimointi on niin vaikeaa?
Historiallinen ensimmäinen jakso Kysy Keisarilta -videosarjaa. Tässä jaksossa käsitellään erinomaista kysymystä hakukoneoptimoinnin helppouteen tai vaikeuteen liittyen. https://www.youtube.com/watch?v=mtYKEQt_I0M Jos sinulla on kysymys Googleen tai...
Näin Zalando vie Googlea kuin pässiä narussa
Laadukkaan sisällön tuottaminen on turhaa Tässä kirjoituksessa kerron miksi laadukkaan sisällön tuottaminen on rahanhukkaa ja miten näyt Googlessa tuottamasi sisällön laadusta huolimatta. En kuitenkaan halua asettua sotajalalle taitavia sisällöntuottajia vastaan,...
Oikeiden avainsanojen valinta – Ainoa opas, jonka tarvitset
Tässä artikkelissa ajattelin antaa vihdoin vastauksen tähän ikuisuuskysmykseen: kannattaako hakukoneoptimoinnissa valita lyhyitä kilpailtuja hakusanoja vai keskittyä vähemmän kilpailtuihin pidempiin (long tail) hakutermeihin? Miksi avainsanat kannattaa määrittää ja...
Asiakascase: Shophop.fi alennuskoodisivusto
Mikä on Shophop.fi-palvelu? Shophop.fi kerää satojen suosittujen verkkokauppojen parhaimmat tarjoukset ja alennuskoodit yhteen paikkaan. Etsimme alennuskoodeja ja parhaita tarjouksia sekä isoista tunnetuista verkkokaupoista, että pienemmistä suomalaisista ja...
Älä tee tätä virhettä, kun olet uudistamassa kotisivuja
Haluatko nähdä miten sivu-uudistuksen yhteydessä voidaan menettää Googlen hakutulosten #1 sijoitus? Tässä blogikirjoituksessa kerron, miten toteutat onnistuneen ulkoasupäivityksen kotisivuillesi, niin että saavutetut hakukonesijoitukset pysyvät ennallaan. Tämä oli...
Hakukoneoptimoinnin kuumimmat trendit vuonna 2017
Haluatko tietää, miten varmistat että hakukonesijoituksesi paranevat myös vuonna 2017? Tässä kirjoituksessa käyn läpi merkittävimmät trendit, jotka tulevat vaikuttamaan Googlen hakukonesijoituksiin tämän vuoden aikana. Vaikka vuosi vaihtuikin salakavalasti ja...
Kuinka voimme auttaa sinua?
Maailmanluokan hakukoneoptimointia tulostakuulla.
Tuskailetko luonnollisen Google-näkyvyyden kanssa tai etkö ole tyytyväinen nykyiseen hakukoneoptimoinnin tasoon? Olisiko sinusta mahtavaa saada liiketoimintasi tueksi Suomen kärkipään hakukoneoptimnoijat? Mitä kovempi kilpailutilanne, sen innokkaampia olemme yhteistyöstä. Jos kiinnostuit, niin lue täältä lisää.
Aidosti kannattava ja tehokas Google-mainonta edullisesti.
Tuntuuko sinusta, että et ole saanut riittävästi konkreettista hyötyä Google-mainonnasta? Oletko turhautunut maksamaan AdWords-mainonnan kuukausittaisia palvelumaksuja, etkä edes tiedä mitä tällä rahalla on oikeasti tehty? Jos haluat, että mainontasi tuottaa parempaa tulosta ja on oikeasti investointi kulun sijasta, niin lue Google-mainontapalvelustamme lisää täältä.
Laadukkaat kotisivut, jotka tuottavat yhteydenottoja tasaisena virtana.
Haluatko saada tasaista asiakasvirtaa ja lisää myyntiä hyvien kotisivujen avulla? Mikään ei ole niin raivostuttavaa kuin kauniit ja kalliisti toteutetut nettisivut, joista ei ole mitään hyötyä liiketoimintaan. Emme ole mainostoimisto, mutta yhden asian osaamme paremmin kuin mainostoimistot. Osaamme rakentaa nettisivuja, jotka pitävät huolta palvelusi tai tuotteesi myynnistä. Katso lisää!