Facebook-mainonta
Haluatko lisää tehoja yrityksesi Facebook-markkinointiin?
Miksi Facebook-mainonta on niin tehokasta?
Facebook on erittäin tehokas alusta tuotteiden ja palveluiden myynnin kasvattamiseen lyhyessä ajassa. Sillä on yli 2 miljoonaa suomalaista käyttäjää, joista suuri osa käyttää aktiivisesti tätä sosiaalisen median alustaa. Tämä mahdollistaa mainostajalle paljon uusia tapoja tavoittaa suuri määrä potentiaalisia asiakkaita hyvin lyhyessä ajassa.
- Noin 2,9 miljoonaa suomalaista käyttäjää.
- Suomalaiset käyttävät sosiaalisen median palveluita keskimäärin 57 minuuttia päivässä.
- Mainontaa voi kohdentaa supertarkasti.
- Facebookia selatessa suomalaiset yrittävät kuluttaa joutoaikaa, jolloin mainonta ei keskeytä mitään.
Sopiiko Facebook-markkinointi sinun yrityksellesi?
Itse asiassa Facebook-markkinointi sopii mille tahansa yritykselle aina lakitoimistosta autokorjaamoon saakka. Tuotteella tai palvelullasi ei ole väliä, jos se on vain sellainen jota potentiaaliset asiakkaasi tarvitsevat tai haluavat. Tärkeämpi asia tähän liittyen on se, että mitä ja miten siellä Facebookissa mainostetaan. Verkkokauppa mainostaa tuotteitaan täysin eri tavalla kuin asiantuntijayritys, mutta molemmat pystyvät saamaan sitä kautta uusia asiakkaita. Myöhemmin tällä sivulla näet esimerkkejä, miten Facebookia voidaan hyödyntää yrityksen markkinoinnissa.
Tuo suoraa myyntiä yrityksellesi
Voit tähdätä mainoksilla suoraan myyntiin, jos tarjoamasi tuote tai palvelu on ostettavissa hetken mielijohteesta tai se antaa ratkaisun suoraan asiakkaan tarpeeseen.
Kerää laadukkaita liidejä myynnille
Hyvästit kylmäpuheluille ja bookkauksille. Facebookin kautta saat laadukkaita liidejä tasaisena virtana niin, että nämä potentiaaliset asiakkaat odottavat yhdeydenottoasi innostuneina.
Vahvista brändiä ja kasvata fanijoukkoa
Laajenna fanikuntaasi hyödyntämällä Facebookin algoritmiä, joka löytää koko ajan lisää asiakkaitasi muistuttavia henkilöitä ja tarjoa heille sisältöä, joka heitä kiinnostaa todella edullisesti.
Parempaa kannattavuutta yhdessä muun markkinoinnin kanssa
Facebook-pikselin avulla saat luotua kohdeyleisöjä heistä, jotka ovat vierailleet sivuillasi muun markkinoinnin tuloksena. Valjasta Facebook-mainonta nappaamaan nämä kiinnostuneet asiakkaiksesi.
Miksi Hakukonekeisari tarjoaa myös maksetun mainonnan palveluita?
Olemme huomanneet, että yhdistämällä laadukkaasti toteutetun hakukoneoptimoinnin ja maksetun mainonnan (Google AdWords ja Facebook) saadaan sekä nopeita että pitäjänteisiä hyviä tuloksia kaikkein kustannustehokkaimmin.
Alla olevassa kuvassa näkyy vuorokauden mittaisen Facebook-mainoksen sen kertaisia hyötyjä. Päivän aikana konversio oli yli 4 %, eli 145 % parempi kuin edeltävän viikon aikana. Päivämyynti kasvoi noin 600 € viikon keskiarvosta vain noin reilun 75 euron sijoituksella. Hyvin toteutetulla kampanjoinnilla saadaan nopeasti hyviä tuloksia aikaiseksi, jopa näin hiljaisen helmikuun aikana.

Facebook-markkinoinnin edut
- Erittäin tarkka kohderyhmän rajaus
- Suuri kohdeyleisö (yli 2 milj. suomalaista)
- Voit saada lisämyyntiä jo samana päivänä
- Saat lisää näkyvyyttä brändillesi
- Nopea tapa testata uusia tuotteita ja kampanjoita
- Saat näkyvyyttä siellä, missä ihmiset viettävät aikaansa
%
15−55-vuotiaista suomalaisista on käyttänyt Facebookia viimeisen 3 kk:n aikana

Toimiiko Facebook-mainonta?
Usein ajatellaan, että on olemassa hyviä ja huonoja markkinointikanavia ja -paikkoja. Sillä on todellisuudessa vain pieni merkitys, koska suurempi merkitys on sillä miten mainontaa tehdään ja miten sitä mitataan. Toinen yritys voi onnistua Facebookissa äärimmäisen hyvin, kun toinen jopa saman toimialan yritys ei saa siellä mitään tuloksia aikaiseksi.
Me ajattelemme, että Facebook-mainonta toimii silloin kun mainontaan sijoitettu raha on pienempi kuin sitä kautta tulevien myyntien myyntikate. Tämä voi olla itsestäänselvää sinulle, mutta olemme huomanneet että yksinkertaisuudestaan huolimatta useat yritykset työntävät rahaa Facebook-markkinointiin välittämättä lopputuloksista.
Esimerkki toimivasta kampanjasta
Yritys myy 100 euron tuotetta, jonka kate verottomasta hinnasta on 20 €. Tämä tarkoittaa sitä, että markkinointiin voidaan käyttää maksimissaan 20 euroa / myyty tuote. Tavoiteltava tilanne on luonnollisesti tehdä yksi myynti alle 10 euron markkinointipanostuksella, jolloin jokaista myytyä tuotetta kohti katetta jää 10 euroa.
Haluatko kuulla palveluistamme lisää?
Jätä alla olevalla lomakkeella yhteydenottopyyntö, niin Ville tai Samu on sinuun yhteydessä Hakukonekeisarilta. Selvitetään yhdessä onko meistä apua sinun tilanteeseesi.
Facebook-markkinoinnin blogikirjoitukset
Opi lisää Facebook-mainonnasta ja digitaalisesta markkinoinnista lukemalla blogiamme.
Responsiiviset verkkosivut – kun on tärkeää näyttää hyvältä
Responsiiviset nettisivut ovat joka laitteella hyvännäköiset. Jos sivustosi on suunniteltu responsiiviseksi, saat pidettyä potentiaalisen asiakkaan kauemmin sivustollasi, jonka myötä hänellä on enemmän aikaa kiinnostua sinusta ja yrityksestäsi. Rseponsiivinen sivusto...
Metaverse – liiketoiminnan uusi mahdollistaja
Mikä on Metaverse? Metaverse on vähän kuin virtuaalinen 3D-maailma, joka sisältää vuorovaikutteisia ja yhteistyötä vaativia tiloja. Virtuaalisen ja lisätyn todellisuuden tekniikoiden avulla nämä tilat tarjoavat ihmisille erilaisia kokemuksia. Monet...
Hakukoneoptimoinnin hyödyt nettikasinoille
Nettikasinoiden tärkeä osa on hakukoneoptimointi, englanniksi Search Engine Optimization (SEO) eli kuinka saada oma sivustonsa hakukonetulossivujen ensimmäiselle sivulle. Useimmiten hakukoneilla tarkoitetaan Googlea, vaikka on olemassa myös Bing ja Yahoo, mutta...
Yrityksiä, jotka luottavat Hakukonekeisarin palveluun





