Ärsyttääkö sinua, että Google-mainonta ei tuota riittävän hyviä tuloksia?

Tuntuuko sinusta, että maksat Google-mainonnastasi liikaa eikä se tuota riittävän hyviä tuloksia? Uskotko, että toimialallasi on paljon potentiaalia, mutta et saa kaikkea irti Internet-markkinoinnistasi? Luuletko, että kilpailijasi menestyvät hyvin, koska heidän Google-mainonta on toteutettu ammattimaisesti? Nyt on aika menestyä kilpailijoista tai markkinatilanteesta huolimatta! Olet siis saapunut oikeaan paikkaan, sillä yhteistyössä kanssamme saavutat parempia tuloksia tehokkaamman AdWords-mainonnan avulla.

Mainospaikat Googlen hakutuloksissa

Mitä hyötyä Google-mainonnasta on?

Google AdWords -mainonta on tehokas työkalu uusien asiakkaiden hankintaan, kun mainonnan tavoitteet ovat selkeät ja mainontaa tehdään oikeaoppisesti.

Liian usein AdWords-mainontaa tehdään huolimattomasti ja lopputulos on heikko. Joko mainontaan menee aivan liikaa rahaa (Google tykkää tietysti tästä) tai käytetylle rahalla ei saada riittävän hyviä tuloksia aikaiseksi.

Tämän takia Hakukonekeisari on kehittänyt palvelun, jossa asiakkaista pidetään aidosti huolta.

Miten me erotumme muista?

Google-markkinointi on monimutkainen kokonaisuus ja tästä johtuen mainontaa tarjoavat hyvin monen tasoiset yritykset. Meille on ehdottoman tärkeää, että jokainen asiakkaamme saa mainontansa avulla lisää asiakkaita kannattavasti, jolloin markkinointi on investointi eikä kustannus. Tehdessämme Google AdWords-mainontaa meillä on muutama kantavia ajatuksia, jotka ohjaavat tekemistämme.

Näin ratkaisemme mainontasi ongelmakohdat:

  1. Mainonnan pitää olla kannattavaa sinulle. Sen vuoksi lupaamme tehdä sen aiempaa paremmin.
  2. Mainonnassa pitää aina olla seurattava tavoite tai useampia tavoitteita: esim. myynti tai yhteydenotto.
  3. Emme raportoi ainoastaan klikkauksia, vaan oikeita tuloksia, joilla on merkitystä.
  4. Opiskelemme ja testaamme uusia asioita viikoittain ja tämän takia pysymme jatkuvasti Suomen huipulla.

Millä hinnalla klikkauksia kannattaa ostaa?

Klikkauksia ei kannata ostaa hinnalla millä hyvänsä, kuten edellisissä esimerkissä näytettiin. Useimmissa tapauksissa kannattavaa mainontaa tehdään alle 2 euron klikkaushinnalla. Tähän liittyy mielenkiintoinen “luonnolaki”: jos myytävä tuote tai palvelu on edullinen, niin ostopäätös tehdään melko nopeasti. Silloin klikkaushinta pitää myös olla edullinen, koska edullisesta tuotteesta ei jää euromääräistä katetta kovin paljoa. Esimerkiksi, jos 5 % kävijöistä tekee ostopäätöksen, niin yhden euron klikkaushinnalla yhden tuotteen myynti maksaa 20 euroa.

Jos tuote on arvokkaampi, esimerkiksi 1000 euroa, niin euromääräinen kate voi olla korkeampi, mutta ostopäätöstä ei tehdä ensimmäisellä kerralla. Se voi vaatia, jopa 10 käyntiä sivuilla, ennen kuin ostos tehdään. Jos jokainen käynti tulee maksetun mainoksen kautta, niin yhden tilauksen saaminen maksaa 1 euro/klikkaus x 10 käyntiä x 5 % ostaa = 200 € / tilaus. Tämän takia ei kannata maksaa ylikalliista klikkauksista, koska saman tai jopa suuremman kävijämäärän voit saada sivuillesi ilman maksettua mainontaa näkymällä Googlen hakutulosten kärjessä.

Esimerkki edullisesta mainonnasta

Tässä mielenkiintoinen esimerkki toimialasta, jolla klikkaushinnat ovat matalat ja myytävä tuote on melko arvokas. Tämän toimialan maksettuun mainontaan voisi olla hedelmällistä panostaa.

Mistä Google AdWords -mainontapalvelun hinta koostuu?

Sinulla on mahdollisuus valita erittäin edullinen yhteistyökumppani tai toisaalta myös osa yrityksistä tarjoaa todella kallista maksettua mainontaa. Jos palvelun hinta sisältää myös mainosrahan AdWords:iin, niin silloin palvelun kustannuksen osuus on yleensä 40-60 % koko budjetista.

Toinen hinnoittelumalli on kiinteä tai prosentuaalinen kuukausihinta, jolloin tiedät tarkkaan kuinka paljon rahaa menee itse mainontaan. Voit hahmottaa palvelun laajuutta sillä, että jos kuukausimaksu on sata euroa tai alle, niin yleensä markkinointitoimisto ei pysty käyttämään paljoa aikaa kampanjoiden suunnitteluun ja kehittämiseen. Mikäli yritys on henkilömäärältään suuri, niin silloin asiakas maksaa myös paljon muusta kuin itse mainonnan tekemisestä. Tästä syystä Hakukonekeisarin tiimi on kompakti, sillä haluamme keskittyä markkinoinnin tekemiseen emmekä byrokratiaan!

 

Palvelupaketit

Tästä alta voit tutustua eri vaihtoehtoihin, kuinka voisimme olla sinulle avuksi.

Majesteettinen Google-mainonta

Toteutamme yrityksesi tuotteille tai palveluille Adwords-mainonnan palveluna, joka sisältää:

  • potentiaalisten hakusanojen etsinnän
  • mainonnan strategian suunnittelun
  • kampanjoiden ja mainosten suunnittelun
  • mainosten jatkuvan testaamisen ja optimoinnin
  • kuukausittaisen raportin.

Tämä on sopiva vaihtoehto, jos kuukausittainen mainosbudjettisi on 200 – 500 euron välillä.

Palvelun kustannus: 200 €/kk (alv. 0 %).

Ruhtinaallinen AdWords-mainonta

Toteutamme yrityksesi tuotteille tai palveluille Google Adwords-mainonnan palveluna, joka sisältää:

  • potentiaalisten hakusanojen etsinnän
  • mainonnan strategian suunnittelun
  • uusien lasketutumissivujen suunnittelun
  • kampanjoiden ja mainosten suunnittelun
  • mainosten jatkuvan testaamisen ja optimoinnin
  • kuukausittaisen raportin.

Tämä on sopiva vaihtoehto, jos kuukausittainen mainosbudjettisi on yli 500 euroa.

Palvelun kustannus: 350 €/kk (alv. 0 %).

Google-mainonnan valmennus

Haluatko pitää langat omissa käsissäsi? Hienoa! Voimme auttaa sinua tekemään itse tehokasta ja kannattavaa AdWords-mainontaa. Silloin sinun ei tarvitse enää pelätä sitä, teetkö oikeita vai vääriä ratkaisuja mainontasi kanssa. Valmennuksemme sisältää:

  • hakusana-analyysin tekemisen kouluttamisen
  • mainonnan strategian ohjeistuksen
  • kampanjoiden ja mainosten suunnittelun koulutuksen
  • ohjeet mainosten jatkuvaan testaamiseen ja optimointiin

Tämä on sopiva vaihtoehto sinulle, jos pystyt käyttämään aikaa mainonnan tekemiseen ja optimointiin sekä olet ennen kaikkea halukas tekemään mainontaa itse.

Valmennuksen kustannus: 1500 € (alv. 0 %).

AdWords-mainota tulostakuulla – Vain Hakukonekeisarilta

Tulostakuu: Takaamme kannattavamman mainonnan

Koska olemme varmoja, että pystymme auttamaan sinua ja kehittämään yrityksesi hakukonemarkkinointia ja tuottamaan sinulle parempia tuloksia, niin tarjoamme tulostakuun. Lupaamme siis hankkia sinulle enemmän yhteydenottoja samalla mainosbudjetilla kuin aiemmin. Tai: toisena vaihtoehtona lupaamme hankkia yhtä paljon yhteydenottoja pienemmällä mainosbudjetilla kolmen ensimmäisen kuukauden aikana.

Mikäli emme onnistu tässä, niin jatkamme AdWords-mainontaa maksutta siihen saakka, kun olemme saavuttaneet aiempaa paremmat tulokset. Tämä koskee kaikkia uusia asiakkuuksia riippumatta palvelun kuukausihinnasta.

Google AdWords- ja Display-mainonta sekä uudelleenmarkkinointi

Googlen mainoskanavien avulla voidaan toteuttaa hakusana-, banneri- ja videomainontaa (YouTube) sekä markkinoida tuotteita ja palveluita sivujen vierailijoille eri kanavien kautta. Tämä tekee Googlesta yhden tehokkaimmista mainoskanavista internetissä. Maksetun mainonnan lisäksi lisää kävijöitä on mahdollista saada myös orgaanisten hakutulosten kautta.

Suosittelemme testaamaan markkinointia aina itse ja olemme kirjoittaneet AdWords-mainonnan tekemisestä myös blogikirjoituksen. Jos oman testauksesi jälkeen huomaat, että mainonnan tekeminen ei ole ollut kannattavaa tai aika ei yksinkertaisesti riitä kampanjoiden suunnitteluun ja kehittämiseen, niin silloin on järkevää etsiä luotettava kumppani hoitamaan asiaa puolestasi.

Hakusanamainonta

Tämä on AdWords-mainonnan perinteisin ja käytetyin mainosmuoto. Tässä on kyse Google-haun yhteydessä sivun ylimmäisenä näkyvistä mainoksista. Tämä on selkeästi tuottavin tapa tehdä Google-mainontaa ja sen takia käytämme suurimmat panokset hakusanamainonnan kehittämiseen.

Bannerimainonta

Google Display -mainonta, eli tuttavallisemmin sanottuna bannerimainonta, on yleensä kannattamatonta. Usein bannerimainontaan sijoitettuja rahoja ei saada takaisin, vaikka mainonnan tarkoitus on tuottaa voittoa joka kerta. Tämän takia emme ole kovin innoissamme Googlen bannerimainonnasta uusien asiakkaiden hankinnassa.

Uudelleenmarkkinointi

Uudelleenmarkkinointia (remarketing) voidaan tehdä sekä bannerimainontana että hakusanamainontana. Tässä yhteydessä Google Display-mainosten hyödyntäminen voi olla perusteltua ja jopa kannattavaa. AdWords-mainonnan palvelupakettimme sisältää uudelleenmarkkinoinnin toteuttamisen ja käytämme osan (esimerkiksi 10-20 %) mainosbudjetista uudelleenmarkkinoinnin toteuttamiseen.

Varaa ilmainen Google-mainonnan konsultaatiopuhelu

Olisiko sinusta reilua saada tietää, kannattaako sinun oikeasti panostaa Google AdWords -mainontaan ennen kuin hankit palvelun? Haluamme tarjota sinulle ilmaisen konsultaation, jossa yhdessä selvitämme, kannattaako sinun edes ostaa Google-mainontaa palveluna? Täytä alla olevan lomakkeeseen tietosi, niin sovitaan sopiva aika ilmaiselle puhelinkonsultaatiolle.

Maksettu mainonta (SEM) vai hakukoneoptimointi (SEO)

Meiltä kysytään usein näkemystä kumpaan kannattaa panostaa: Google AdWords -mainontaan vai luonnollisten hakutulosten Google-optimointiin?

Maksetut mainokset ovat loistava tapa näkyä varmasti Googlen hakutulosten yläpuolella jokaisella hakusanalla. Tämä ei vaadi erityistä taitoa, jos lompakko on riittävän paksu. AdWords-mainonnan salaisuudet piilevät siinä, miten saadaan enemmän kävijöitä omille sivuille niin, että klikkauksista maksetaan vähemmän kuin kilpailijat. Ja sen lisäksi vielä pitää varmistaa, että mainontaa tehdään kannattavasti (katetta tulee enemmän kuin mitä rahaa käytetään mainontaan).

Esimerkkejä korkeista klikkaushinnoista

 

Kotisivujen suunnittelu ja toteutus
Sisältömarkkinointi ja hakukonemainonta
Yrityslahjat ja asiakaslahjat
Siivouspalveluiden mainostaminen Googlessa

Joissain tilanteissa AdWords-mainonnan tekeminen ei ole kuitenkaan kannattavaa. Yleisin syy on ylikalliit klikkaushinnat. Google-mainonta on huutokauppaa mainontaa tekevien yritysten välillä ja mitä enemmän yrityksiä on tarjoamassa näistä klikkauksista, sen korkeammaksi klikkaushinta yleensä nousee. Tässä muutama esimerkki toimialoista, joilla klikkaushinnat ovat nousseet todella korkealle.

Kuinka voimme auttaa sinua?

Maailmanluokan hakukoneoptimointia tulostakuulla.

Tuskailetko luonnollisen Google-näkyvyyden kanssa tai etkö ole tyytyväinen nykyiseen hakukoneoptimoinnin tasoon? Olisiko sinusta mahtavaa saada liiketoimintasi tueksi Suomen kärkipään hakukoneoptimnoijat? Mitä kovempi kilpailutilanne, sen innokkaampia olemme yhteistyöhön. Jos kiinnostuit, niin lue täältä lisää.

Aidosti kannattava ja tehokas Google-mainonta edullisesti.

Tuntuuko sinusta, että et ole saanut riittävästi konkreettista hyötyä Google-mainonnasta? Oletko turhautunut maksamaan AdWords-mainonnan kuukausittaisia palvelumaksuja, etkä edes tiedä mitä tällä rahalla on oikeasti tehty? Jos haluat, että mainontasi tuottaa parempaa tulosta ja on oikeasti investointi kulun sijasta, niin lue Google-mainontapalvelustamme lisää täältä.

Laadukkaat kotisivut, jotka tuottavat yhteydenottoja tasaisena virtana.

Haluatko saada tasaista asiakasvirtaa ja lisää myyntiä hyvien kotisivujen avulla? Mikään ei ole niin raivostuttavaa kuin kauniit ja kalliisti toteutetut nettisivut, joista ei ole mitään hyötyä liiketoimintaan. Emme ole mainostoimisto, mutta yhden asian osaamme paremmin kuin mainostoimistot. Osaamme rakentaa nettisivuja, jotka pitävät huolta palvelusi tai tuotteesi myynnistä. Katso lisää!