Verkkokaupan hakukoneoptimointi

Haluatko kasvattaa verkkokauppasi myyntiä nyt?

Toimitko alalla, jossa on kova kilpailu?

Menestyykö jokin verkkokauppa alallasi kovasta kilpailusta huolimatta? Tähän menestykseen on yleensä kaksi eri selitystä: verkkokauppa panostaa massiivisesti ja suuria summia rahaa markkinointiin tai verkkokaupan hakukoneoptimointi toteutettu hyvin. Jälkimmäisessä tilanteessa potentiaaliset asiakkaat saadaan verkkokauppaan ilman ylimääräistä kävijäkohtaista hintaa. Vaikka hakukoneoptimoinnin toteutus tuottaa nettikaupalle kustannuksia, niin se myös mahdollistaa suurten asiakasvirtojen hankkimisen kustannustehokkaasti.

Verkkokaupan markkinointi ja hakukoneoptimointi

Mitä hyvä verkkokaupan Google-optimointi sisältää?

Hyvin tehty hakukoneoptimointi on kolmevaiheinen projekti. Nämä vaiheet ovat: tekninen hakukoneoptimointi, verkkokaupan sisäinen ja ulkopuolinen hakukoneoptimointi. Tekniseen optimointiin vaikuttavat paljon sivuston nopeus, tietojen pakkaaminen sekä käytettävän palvelimen tehokkuus.

Verkkokaupan sisäinen hakukoneoptimointi

  • Etusivun sisällön optimointi
  • Tuotekategorioiden otsikoiden ja kuvausten optimointi
  • Tuotenimien ja tuotekuvausten optimointi
  • Tuotekuvien pakkaaminen ja optimointi
  • Title-tagien ja meta-kuvausten optimointi
  • Sisäisten linkitysten optimointi

Verkkokaupan ulkopuolinen hakukoneoptimointi

  • Linkitysten hankkiminen toimialaan liittyviltä sivuilta
  • Laadukkaan linkkiprofiilin rakentaminen
  • Sosiaalisen median hyödyntäminen Google-optimoinnissa
  • Vain aitojen ja turvallisten linkitysten hyväksyminen

Kannattaako verkkokaupan hakukoneoptimointi tehdä itse?

Ehdottomasti kannattaa! Jos sinulla on aikaa panostaa hakukoneoptimointiin ja seurata tilannetta päivittäin, niin silloin kaikkein edullisin tapa on tehdä hakukoneoptimointi itse. Mikäli kilpailu alalla on kovaa ja muutkin yritykset panostavat Internet-markkinointiin, niin silloin voi olla että itse tehty hakukoneoptimointi ei tuota tarvittavan hyviä tuloksia, eli suomeksi sanottuna riittävän paljon myyntiä. Jos haluat keskittyä oman verkkoliiketoimintasi kasvattamiseen, niin kannattaa harkita myös hakukoneoptimoinnin ulkoistamista ammattilaiselle, joka on pystynyt tekemään hyviä tuloksia muiden toimialojen verkkokaupoille.

Kolme verkkokauppaa, kolme erilaista kokemusta?

Seuraavaksi voit lukea kolmen verkkokaupan muutoksista, kun hakukoneoptimointi aloitettiin heidän kanssaan.

1. Erikoistavaroiden verkkokauppa

Toimiala on siitä erikoinen, että näitä erikoistavaroita haetaan Googlesta vain muutamalla eri hakusanalla. Asiakkaamme näkyi tärkeimmällä hakusanalla (yli 10 000 hakua kuukaudessa) Googlen ensimmäisen sivun viimeisenä hakutuloksissa. Noin reilu kuukausi yhteistyön aloittamisen jälkeen verkkokauppa nousi tällä hakusanalla hakutuloksissa sijalle 2. Tämä vaikutti merkittävästi myös yrityksen kuukausittaiseen myyntiin, se kasvoi yli 300 %.

2. Naisten vaatteiden verkkokauppa

Aloitimme yhteistyön hyvissäajoin tammikuussa, koska verkkokaupan pääsesonki on toukokuu – syyskuu välinen aika. Tämä tarkoitti, että meillä oli hyvin aikaa valmistautua sesonkiin hakukoneoptimoinnin näkökulmasta. Projektiin valittiin 5 tärkeää hakusanaa, joita optimointiin ja hakusnat nousivat kahden kuukauden sisällä Googlen TOP 5 -sijoitusten joukkoon. Tämä näkyi myös myynnissä, joka oli maaliskuussa kaksinkertainen verrattuna edellisvuoden parhaaseen kuukauteen. Verkkokauppias oli tulokseen tyytyväinen, koska varsinainen sesonki ei ollut vielä edes alkanut.

3. Kiinteistöalan tuotteiden verkkokauppa

Tällä verkkokaupalla on hyvin laaja valikoima erilaisia tuotteita, joita haetaan Googlen hausta vain vähäisiä määriä. Valitsimme projektiin hieman yli 10 eri hakusanaa ja aloitimme optimointityöt. Kun sijoitukset nousivat hakutuloksissa TOP 5 -sijoitusten joukkoon, niin myynnissä tapahtui muutos. Tilausten määrä ei noussut merkittävästi, mutta tilausten keskimääräinen arvo nousi suuremmaksi ja puhelintilauksia alkoi tulla enemmän.

Varaa ilmainen Google-optimoinnin konsultaatiopuhelu

Olisiko sinusta reilua saada tietää, kannattaako sinun oikeasti panostaa hakukoneoptimointiin ennen kuin hankit palvelun Haluamme tarjota sinulle ilmaisen konsultaation, jossa yhdessä selvitämme, kannattaako sinun edes ostaa hakukoneoptimointia palveluna? Täytä alla olevan lomakkeeseen tietosi, niin sovitaan sopiva aika ilmaiselle konsultaatiolle.

Verkkokaupan hakukoneoptimoinnin hinta

Hakukonekeisarin verkkokaupan hakukoneoptimointi sisältää tuloksellisen Google-optimoinnin, niin että et maksa turhasta työstä vaan tulet saamaan konkreettisia tuloksia ja enemmän myyntiä. Projektimme vaihtelevat todella paljon riippuen eri toimialojen kilpailutilanteesta ja hakukoneoptimoinnin työmäärästä. Tarjoamme myös rakennusalalla toimiville yrityksille tuloksellista hakukoneoptimointia. Jos olet panostamassa tosissaan verkkokaupan myynnin kasvuun, niin laita meille yhteydenottopyyntö alla olevalla lomakkeella, niin katsotaan olisiko hakukoneoptimoinnista todellista hyötyä juuri sinun verkkokaupallesi.

Normi Pro Ylivoima
alle 500hakua/kk alle 1000hakua/kk yli 1000hakua/kk
Hakusana- ja markkinatutkimus
Sivujen auditointi ja raportti
Sivujen tekninen optimointi
Sivujen sisällön optimointi
Kategoriasivujen optimointi
Tuotesivujen optimointi
Laadukkaat linkitykset
Optimoitavat hakusanat 10 kpl 10 kpl 10 kpl
Raportin hakusanat 10 kpl 10 kpl 10 kpl
Sijoitusten raportointi 30 päivän välein 30 päivän välein 30 päivän välein
790 €/kk 970 €/kk 1450 €/kk
Ota yhteyttä! Ota yhteyttä! Ota yhteyttä!

Kaikki hinnaston hinnat ovat alv. 0%.

Yrityksiä, jotka luottavat Hakukonekeisarin palveluun