Huippulaadukkaat kotisivut yritykselle

kotisivut yritykselle

Kun investoit uusiin kotisivuihin, niin haluaisitko että niiden suunnittelussa otetaan huomioon muitakin asioita kuin kaunis ulkoasu? Haluaisitko, että uudet nettisivut näkyisivät hyvin Googlessa? Haluaisitko myös saada tarkempaa tietoa siitä, että miksi juuri tietty kävijä päätyi lähettämään tarjouspyynnön tai ottamaan sinuun yhteyttä? Nämä kaikki asiat ovat huomioitu huippulaadukkaissa kotisivuissa.

Mitä kotisivujen suunnittelussa pitää ottaa huomioon?

Suomesta löytyy todella monia suunnittelijoita ja mainostoimistoja, jotka toteuttavat verkkosivuja. Projektien hinta voi vaihdella laidasta laitaan, mutta näistä asioista huolimatta muutama asia on välttämätöntä ottaa huomioon, kun olet hankkimassa yrityksellesi uusia nettisivuja.

1. Responsiiviset www-sivut

Muutamien viime vuosien aikana ihmisten käyttäytyminen netissä on muuttunut radikaalisti – nettiä käytetään puhelimella enemmän kuin tietokoneella. Tämä asettaa uusia vaatimuksia myös nettisivujen suunnitteluun.

Nykyisin verkkosivujen käytettävyys on tärkeää testata ainakin kolmella eri laitteella: puhelimella, tabletilla ja pöytä- tai kannettavalla tietokoneella. Kaikki suunnittelemamme kotisivut ovat suunniteltu alusta alkaen toimimaan erinomaisesti myös eri mobiililaitteilla, koska tiedämme että niitä käytetään nettisurffailuun jatkossa vieläkin enemmän.

2. Hyvä Google-näkyvyys

Oletko miettinyt, että Googlen ensimmäiselle sivulle mahtuu vain 10 yritystä? Usein näiden yritysten joukkoon mahtuu myös muita sivustoja (blogeja, yrityshakemistoja, Wikipedia ja erilaisia uutis- tai infosivuja), eli Googlen ensimmäisellä sivulla on alle 10 paikkaa tarjolla toimialan yrityksille. Jos olet kuullut sanonnan: Googlen toinen sivu on paras paikka piilottaa ruumis, niin tiedät miksi korostan näkyvyyttä Googlen ensimmäisellä sivulla. Itse asiassa vastaus yli 90 %:iin kaikista hauista löytyy Googlen ensimmäiseltä sivulta.

Monet kotisivujen tekijät mainostavat, että ne suunnitellaan hakukoneystävälliseksi tai niiden hakukonelöydettävyys on optimoitu. Tämä on hieman harhaanjohtavaa, koska todellisuudessa nämä lupaukset eivät tarkoita mitään.

3. Ylläpidon ja muutosten kustannukset

Ennen verkkosivujen tilaamista kannattaa varmistaa kuinka paljon sivujen ylläpito maksaa kuukaudessa ja mitä kaikkea se sisältää. Joskus verkkosivujen ylläpito sisältää pieniä korjaustöitä, mutta joskus muutostöiden tuntihinta voi olla päätä huimaava. Tämä kannattaa tarkistaa etukäteen.

Osa mainostoimistoista suunnittelee nettisivut omaan julkaisujärjestelmän päälle ja he pyrkivät tätä kautta sitouttamaan asiakkaan pitkäksi aikaa heidän ylläpitoasiakkaaksi. Ajatus taustalla on hyvä, mutta se saattaa sisältää riskejä asiakkaalle. Suosituksemme on valita toimija, joka käyttää avoimen lähdekoodin julkaisujärjestelmiä (WordPress tai Drupal).

Jos jostain syystä kommunikaatio tekijän kanssa ei toimi tai et ole tyytyväinen mainostoimiston tarjoamaan palveluun, niin sinun on helppo valita uusi yhteistyökumppani, koska todella moni yritys toteuttaa WordPress-sivuja ja silloin palveluntarjoajan vaihto käy vaivattomasti. Jos olet mainostoimiston oman julkaisujärjestelmän varassa ja haluat vaihtaa palveluntarjoajaa, niin se tarkoittaa lähes poikkeuksetta uusien nettisivujen koodaamista ja se tuo luonnollisesti lisäkustannuksia.

4. Hyvät nettisivut eivät ole ilmaiset

Nettisivut nähdään monesti pelkkinä ylimääräisinä kustannuksina ja sitä ne ovatkin, jos niiden tarkoitusta ei ole suunniteltu oikein. Nettisivujen rooli on muuttunut paljon verrattuna 2000-luvun alkuun. Nykyisin nettisivut tärkein tarkoitus on kasvattaa potentiaalisen asiakkaan luottamusta yritystä kohtaan niin, että hän haluaa ostaa yrityksen palveluita.

Kotisivut ovat tärkeä myynnin apuväline ja usein myös itse myyjä. Jos olisi palkkaamassa uutta myyjää, niin palkkaisitko kaikista halvimman vaihtoehdon vai haluaisitko varmistaa, että tämä myyjä osaa tehdä myös kauppaa? Yrityksen nettisivuihin panostaminen on investointi, jonka tehtävä on tuottaa uutta myyntiä enemmän kuin sivuihin on sijoitettu rahaa. Tämän takia huippulaadukkaissa nettisivuissa on otettu huomioon moni muu asia kuin pelkkä kaunis ulkoasu.

Nopea kotisivujen suunnitteluprosessi

1. Lähtötilanteen kartoitus

Aluksi haluamme tietää tavoitteet, mitä uusien nettisivujen avulla halutaan saavuttaa. Sen lisäksi mietitään yhdessä seuraavat asiat. Millaisia sisältöjä sivuilla halutaan näyttää? Muuttuuko sivuston värimaailma? Käytetäänkö nykyistä logoa vai tarvitseeko se päivitystä? Mitkä tuotteet ja palvelut ovat tärkeimpiä yrityksen menestyksen kannalta? Kuka toteuttaa tekstisisällöt sivuille?

Tämän jälkeen meillä on hyvät pohjatiedot lähteä toteuttamaan uusia kotisivuja tai päivittämään olemassa olevia sivuja nykyaikaan.

2. Ulkoasun suunnitteluvaihe

Aloitamme suunnittelun niin, että ensimmäinen vedos on jo toimiva nettisivu, jossa toiminnallisuus ja ulkoasu on rakennettu kuntoon, mutta sisällöt ovat korvattu täytetekstillä ja kuvituskuvilla. Emme tee erillisiä kuvavedoksia ulkoasusta, koska se hidastaa nettisivujen suunnittelua ja olemme huomanneet, että parhaat muutos- ja korjausehdotukset tulevat mieleen vasta, kun sivuja pääsee testaamaan käytännössä. Kun olet hyväksynyt ulkoasun ja testannut sivujen käyttöä, niin siirrymme seuraavaan vaiheeseen.

3. Kotisivujen viimeistely

Tässä vaiheessa sivuille lisätään tekstit sekä oikeat kuvat, suunnitellaan otsikoinnit ja toteutetaan edellisen vaiheen muutokset. Tämän jälkeen sivut annetaan hakukoneoptimointivelhojen käsittelyyn, jolla varmistetaan että nettisivut alkavat näkyä Googlessa hyvin toimialan tärkeillä hakusanoilla.

Kun optimointi ja sisällöntuotanto on saatu päätökseen, niin lopuksi sivuille asennetaan tavoitteiden seurantaan liittyvät koodit ja suunnitellaan raportit sivujen kävijöistä. Nämä raportit toimitetaan sinulle automaattisesti sähköpostiin kerran viikossa, kahden viikon välein tai kerran kuukaudessa. Aivan kuinka sinä itse haluat.

WordPress kotisivujen moottorina

WordPress on maailman suosituin nettisivualusta ja se on kaiken lisäksi erittäin helppo käyttää. Suunnittelemme kaikki verkkosivut WordPress:lla, koska sen kanssa työskentely on kustannustehokasta ja nopeaa. Emme halua aiheuttaa sinulle turhia kustannuksia kotisivujen suunnittelusta, vaan teemme asiat tehokkaasti ja laadukkaasti.

Miksi WordPress-kotisivut ovat hyvät yritykselle?

Yritystoimintaa tehtäessä yrityksen kotisivut ovat yksi tärkeä tekijä, joka vaikuttaa yrityksen imagoon. Tämä tarkoittaa sitä, että sivujen pitää olla ajan tasalla ja nykyaikaisen näköiset. Sivujen ulkoasu suunnitellaan WordPress-teeman avulla, jolloin ulkoasu on helppo muuttaa niin, että sivujen sisällöt voivat pysyä samoina. Tämä on edullinen tapa pitää sivujen ulkonäkö jatkuvasti nykyaikaisina.

Lisäksi tekstien, kuvien ja videoiden muuttaminen ja lisääminen on erittäin helppoa. Jos osaat käyttää tietokoneella Word-ohjelmaa, niin osaat päivittää myös WordPress-sivuja. Kun ulkoasu on suunniteltu hyvin, niin voit myös lisätä helposti kokonaan uusia alasivuja ja muokata elementtien paikkaa kätevästi sivuilla. Sinun ei siis tarvitse ostaa jokaista muutostyötä erikseen, vaan pystyt tekemään näitä muutoksia itse.

Saatat pitää myös näistä

Hakukonekeisari.fi –sivusto sisältää affiliate-linkkejä. Tämä tarkoittaa sitä, että saamme pienen osan myynnistä tehdessäsi ostoksia meidän kauttamme.

→ Tästä ei koidu sinulle kustannuksia.