Hakukoneoptimointi top 10

Jos edelleen tuskailet hakukoneoptimoinnin strategiasi kanssa, et ole yksin. Epävarmuus maailman tilanteesta ja kuluttajien käyttäytymisen muutoksista pitävät markkinoijat ja SEO-ammattilaiset varpaillaan.

Auttaaksemme pk-yrityksiä ja markkinoinnin ammattilaisia, jotka haluavat parantaa hakusijoitustaan, tarjoamme tässä artikkelissa parhaimmat vinkit hakukoneoptimointiin vuodelle 2022. Näitä vinkkejä voivat hyödyntää muutkin kuin netticasino sivustot, joilla nämä toimivat kuin unelma.

Luo itsellesi auktoriteettiasema

Ensimmäinen SEO-strategia, johon sinun tulee panostaa vuonna 2022, on luoda sivustollesi ajankohtaista auktoriteettimaista sisältöä. Verkkosivusi saavuttaa aiheen ajankohtaisen auktoriteettiaseman, kun käsittelet aihetta kokonaan sisällössäsi verrattuna kilpailijoihin. Toisekseen, jos käsittelet aihetta pidemmän aikaa, osuessasi ajankohtaiseen auktoriteettiasemaan, Google rankkaa sinut nopeammin ja korkeammalle kuin muut.

Jos haluat vaikka olla auktoriteettiasemassa proteiinijauheen alueella. Tällöin ei riitä, että luot yhden artikkelin parhaasta proteiinijauheesta tai kerrot, mikä on proteiinijauhe. Proteiinijauhe on tosi laaja alue. Kannattaa käsitellä aihetta monelta eri kantilta. Kuten vaikkapa onko haitallista juoda proteiinijauhetta päivittäin? Kuinka paljon proteiinijauhetta pitäisi syödä päivässä? Lihottaako proteiini?

Kun alat käsitellä asiaa monella tasolla, lähestyt aihetta auktoriteettiasemasta ja Google palkitsee sinut. Ihmiset ovat tänä päivänä huomanneet ajankohtaisen auktoriteettiaseman vaikutuksen yhä enemmän.

Lisäksi ajankohtainen auktoriteettiasema on niin voimakas, että se voi antaa anteeksi sivuston mahdolliset heikkoudet. Usein näkee huonoja sivustoja, jotka julkaisevat roska-artikkeleita, mutta se toimii vain koska he julkaisevat niin paljon niitä. Pysy siis aiheessa ja lataa siitä kaikki tiskiin. Varmista myös, että artikkelit on kirjoitettu hyvin.

Ole oman markkina-alueesi johtaja ja esittele asiantuntemustasi. Luottamussignaalit ovat tärkeitä alueen hallitsemisen kannalta. Hanki siis arvosteluja, suositteluja ja alan tunnustusta.

Hyödynnä tekoälyä

Tekoäly vaikuttaa hakukoneoptimointiin auttamalla automatisoimaan digitaalisen markkinoinnin toimintojen hallintaa ja optimointia. Tähän kuuluu niin avainsanatutkimus, sisällön luominen, analysointi, työvaiheiden automatisointi kuin liikenne ja sivuston kasvukin.

Tekoälyn nousu on antanut digitaalisille markkinoijille tavan työskennellä tarkasti ja nopeasti samalla kun se on lisännyt hakukoneoptimoinnin yleistä tuottavuutta. Mahdollisuus päästä nopeasta toimimaan tekoälyavusteisella sisällöntuotannolla ja optimoinnilla tarkoitta, että markkinoijat voivat saavuttaa asiakkaidensa tavoitteet ja parantaa tehokkuuttaan.

Tekoäly voi auttaa hakukoneoptimoinnissa esimerkiksi automaattisella avainsanatutkimuksella, luomalla automaattista sisältöä ja analysoimalla sen, automatisoimalla SEO-työvaiheet, kasvattamalla liikennettä ja sivuston kasvua ja löytämällä äänihaun sisältöä.

Tarkkaile sitoutumista

Kiinnitä tarkasti huomiota siihen, miten ihmiset käyttäytyvät sivustollasi. Google oppii paljon YouTuben menestyksestä ja YouTubessa on todellakin kyse sitoutumisesta.

Sen sijaan, että luottaisit vain sijoitussignaaleihin, joita voidaan manipuloida tai jotka eivät todellakaan kerro mitään siitä, onko sisältö hyvää vai ei, algoritmin kannattaa katsoa ihmisten käyttäytymistä artikkelin äärellä. Lukiko kävijä todella artikkelin ja saiko hän sivustoltasi sen mitä oli hakemassa?

Sitoutuminen alkaa hyvällä ja houkuttelevalla otsikolla. Voit parantaa sivustosi klikkaamista optimoimalla otsikkosi. Jos joku on viettänyt kymmenen minuuttia artikkelisi parissa, se ei kuitenkaan automaattisesti tarkoita, että hän on pitänyt siitä. Toki aina parempi, mitä kauemmin ihmiset viettävät aikaa sivustollasi.

Panosta siis napakkaan otsikkoon ja kappaleisiin, jotka houkuttelevat lukijaa olemalla kiinnostavia, viihdyttäviä ja jotka tarjoavat runsaasti informaatiota. Erota asiat toisistaan kuvilla sekä silmäystävällisillä kappaleilla, eli noin yhdestä kolmeen lausetta per kappale. Luo sivustolle myös upea muotoilu ilman tekstiseinämiä.

Tyydytä kävijöiden tarve

Tyydytä kävijöiden tarve

Kun joku laittaa Googleen tai johonkin toiseen hakukoneeseen hakusanan ja hänelle ilmestyy hakuluettelo, hän klikkaa niitä näitä ja etsii haluamaansa tietoa. Varmista, että olet se sivusto, jota hän klikkaa viimeksi.

Miksi näin? Koska hän löytää etsimänsä klikattuaan sinun sivustoasi. Olet tyydyttänyt hänet siinä määrin, että kun hän näkee sivustosi uudelleen, olet se, jota he klikkaavat ensimmäisenä, koska annoit viimeksi hänelle hänen kaipaamansa vastauksen.

Tarjoa käyttäjällesi mahtavia kokemuksia sivustollasi. Ajattele aina ensin kävijöitä. Anna heille kaikki se, mitä he haluavat saada. Äläkä anna Googlelle minkäänlaisia syitä olla rankkaamatta sinua ykköseksi hakutuloksissa. Suomalainen nettikasino on ykköseksi rankattu hakutuloksissa.

Jaa asiakkaiden palautteita

Kirjoita lyhyitä tarinoita päivittäisestä vuorovaikutuksesta asiakkaiden kanssa ihan missä tahansa liiketoiminnan vaiheessa. Niin kysymyksistä ja tuotteiden vertailusta aina varsinaiseen myyntiin.

Tee näistä tarinoista osa verkkosivustoasi käyttämällä hakukoneoptimointia ja jaa ne sosiaalisessa mediassa. Kuulostaa yksinkertaiselta ja pieneltä jutulta, mutta se voi saada lisää asiakkaita brändillesi ja voi viedä sinut pitkälle.