Hakukoneoptimointia tamperelaisille yrityksille – 100 % tulostakuu

Toimiiko yrityksesi Tampereella tai joissain sen naapurikunnassa (Nokia, Lempäälä, Pirkkala tai Ylöjärvi) ja onko sinulla tavoite hankkia lisää asiakkaita? Tiedät varmasti, että uusia asiakkaita on helpompi hankkia, jos yrityksen sivut näkyvät Googlen hakutuloksissa ensimmäisellä sivulla toimialan tärkeimmillä hakusanoilla. Jos haluat kasvattaa liiketoimintaasi ja saada lisää asiakkaita, niin jatka lukemista.

tammerkoski tampere

Google-optimoinnin tavoitteet

Google-näkyvyyden parantamisella pitää olla aina tarkoitus ja tavoite. Markkinointia ei ole järkevää tehdä, jos sen tavoitteita ei mietitä ja tuloksia seurata. Google-optimoinnin eli SEO:n tärkeimmät tavoitteet ovat:

1. Lisätä yrityksen myyntiä tai yhteydenottojen määrää

Kun yrityksen sivuille tulee enemmän laadukkaita kävijöitä, niin myös nettisivujen konversio kasvaa samanaikaisesti. Silloin kävijämäärän kaksinkertaistaminen tuo enemmän kuin kaksinkertaisen kasvun myyntiin tai yhteydenottojen määrään.

2. Kasvattaa yrityksen kotisivujen kävijämäärää

Yrityksen kotisivujen näkyvyyden parantuessa Googlessa ihmiset, jotka etsivät vastaavia tuotteita tai palveluita, päätyvät yrityksen useammin sivuille. Ja tämä tarkoittaa sitä, että kotisivuilla käy aiempaa enemmän entistä potentiaalisempia asiakkaita.

3. Parantaa yrityksen Google-näkyvyyttä

Ammattimaisesti tehdyllä hakukoneoptimoinnilla nostetaan yrityksen Google-sijoitukset mahdollisimman korkealle Googlen ensimmäisellä hakutulossivulla, jolloin sivujen kävijämäärä nousee.

Miksi hakukoneoptimointi on tärkeää?

Kivijalkayrityksen menestyksen kolme tärkeintä osa-aluetta ovat tunnetusti: sijainti, sijainti ja sijainti. Verkon keskeisin kauppapaikka on Google ja näkyvyys Googlen ensimmäisellä sivulla on luonnollisesti paras sijainti yrityksesi kotisivuille.

AdWords-mainonta vai orgaaninen näkyvyys?

Googlen ensimmäisellä sivulla on mahdollista näkyä sekä maksettujen mainosten avulla että myös täysin luonnollisesti ilman, että klikkauksista tarvitsee maksaa. Mistä tietää, että kumpi näistä on tärkeämpi osa-alue, jos toinen on pakko valita?

Emme halua pohjata vastaustamme mielipiteisiin vaan haluamme tietää aina todelliset luvut, koska numerot eivät valehtele. Alla on kaksi kuvaa, joissa toisessa on haettu palvelua, jonka hintaa voidaan pitää arvokkaana ja toisessa esimerkissä on haettu verkosta ostettavaa tuotetta, jonka hinta on verrattaen edullinen. Miten sinä jakaisit markkinointibudjetin näiden lukujen valossa?

adwords seo suhde palvelu
Kuvasta näkyy, että 88 % klikkauksista klikataan luonnollisia hakutuloksia, kun haettava sana on hakukoneoptimointi. Tämä suhdeluku on erittäin yleinen silloin, kun Googlesta etsitään palvelua tai kyseessä on suurempi ajateltu hankinta.
adwords seo suhde verkkokauppa
Kuvasta näkyy, että 63 % klikkauksista klikataan luonnollisia hakutuloksia, kun haettava sana on proteiinijauhe. Tämä suhdeluku on melko yleinen verkko-ostamiseen liittyvillä hakusanoilla ja edullisemmilla tuotteilla ja palveluilla.

Kirjalliset ohjeet hakusanakartoituksen tekemiseen

1. Millä hakusanalla asiakkaasi hakevat palveluasi?

Mieti mikä olisi sellainen hakusana, jolla etsisit oman toimialasi yrityksiä Googlesta ja lisää sen loppuun kaupungin nimi. Esimerkiksi haku voisi olla ”tilitoimisto tampere”.

Seuraavaksi kirjoita valitsemasi hakutermi avainsanatyökalun hakukenttään (https://kwfinder.com).

ilmainen avainsanatyokalu
Valitse alueen valinnasta Finland ja kielen valinnasta Finnish. Sen jälkeen klikkaa Find keywords.

2. Valitse suosituimmat hakusanat

Kun hakusanatyökalu on etsinyt sinulle ehdotuksia, niin valitse vasemmasta sarakkeesta toimialaasi liittyvistä hakusanoista suosituimmat hakumäärän (search) mukaan. Kuvan esimerkissä huomataan selkeästi, että ”tilitoimisto tampere” on toimialan suosituin hakusana Tampereella 880 kuukausittaisen haun ansiosta.

Parhaat hakusanat

3. Kirjoita valittu hakusana Googleen

Seuraavaksi googlaa tällä hakusanalla, tai voit tehdä saman myös useammalla avainsanalla jos toimialallasi niitä on useita. Katso löytyykö yrityksesi karttatulosten kolmen ensimmäisen yrityksen joukosta, jos sellainen tulee näkyviin. Katso myös löytyykö yrityksesi ensimmäiseltä hakutulossivulta, kun vierität ruutua alemmaksi. Jos yritystäsi ei löydy ensimmäiseltä sivulta, niin potentiaaliset asiakkaat eivät löydä sinua!

google karttahaun tulokset

Näytkö maksullisissa vai maksuttomissa hakutuloksissa?

Näkyykö yrityksesi sivun yläosan maksullisilla mainospaikoilla? Jos näkyy, niin hieno juttu! Osa potentiaalisista asiakkaista löytää yrityksesi aina silloin, kun sinulla on jäljellä mainosbudjettia Google AdWords -palvelussa. Se voi olla joskus yllättävän kallista, esimerkiksi mallina käytetyn hakusanan hinta yhdelle klikkaukselle on yli 5 euroa. Kuinka moneen klikkaukseen sinulla on varaa päivittäin? Näkymällä luonnollisten hakutulosten joukossa ja karttahaussa et maksa klikkauksista mitään, vaan kaikki hyöty tulee lyhentämättömänä sinulle.

maksulliset mainospaikat

Saatat pitää myös näistä

Hakukonekeisari.fi –sivusto sisältää affiliate-linkkejä. Tämä tarkoittaa sitä, että saamme pienen osan myynnistä tehdessäsi ostoksia meidän kauttamme.

→ Tästä ei koidu sinulle kustannuksia.