3 yleisintä syytä huonoon Google-näkyvyyteen

Google näkyvyys

Miksi yrityksesi ei löydy Googlesta? Katso mitkä ovat kolme yleisintä syytä miksi yrityksesi sivut eivät näy Googlessa. Videolla näet esimerkkien kautta, miksi osa yrityksistä näkyy hyvin Googlen hakutuloksissa ja minkä takia osa kärsii huonosta hakukonenäkyvyydestä. Tarkasta löytävätkö potentiaaliset asiakkaasi varmasti yrityksesi? Tarkasta yrityksesi tilanne nopeasti alle 3 minuutissa. Katso ohjeet alta ja eikun testaamaan! ohjeet […]

Missä kannattaa mainostaa alle 300 €:n mainosbudjetilla?

300e mainosbudjetti

Haluatko tietää, mitä kaikkea pienyrittäjä voi tehdä 300 euron mainosbudjetilla? Voisin heittää tässä läjän päättömiä vinkkejä, joihin todennäköisesti ainoastaan tuhlaantuisi rahaa ja aikaa. En tee sitä, vaan tässä kirjoituksessa kerron vain sellaisia vinkkejä, joita olen itse testannut ja todennut ne toimivaksi. Huom. Nämä vinkit ovat ajateltu paikallisesti toimivan pienyrittäjän kannalta. Esimerkkejä toimialoista, joilla nämä toimivat: […]

Kunnollinen SEO on pitkäjänteistä tekemistä

Kunnollinen SEO on pitkäjänteistä tekemistä

Meinasin aloittaa tämän kirjoituksen otsikolla: ”SEO on pitkäjänteisen kaverin hommaa”, mutta aika nopeasti huomasin että jänteen pituudella ei varsinaisesti ole tekemistä kunnollisen hakukoneoptimoinnin kanssa. Tosin huhu kertoo, että tummaihoiset pikajuoksijat menestyvät paremmin, koska heillä on pidempi akillesjänne. Taustoja en ole tarkistanut, mutta tällainen on joskus kantautunut korviini. Miksi kärsivällisyys palkitaan? Google-optimointi ei ole hätäisen kaverin […]

Näin Zalando vie Googlea kuin pässiä narussa

Zalando vs google

Laadukkaan sisällön tuottaminen on turhaa Tässä kirjoituksessa kerron miksi laadukkaan sisällön tuottaminen on rahanhukkaa ja miten näyt Googlessa tuottamasi sisällön laadusta huolimatta. En kuitenkaan halua asettua sotajalalle taitavia sisällöntuottajia vastaan, koska tarvitsen heidän apuaan jatkuvasti, mutta ikävä kyllä tällä hetkellä laadukas sisältö ei eroa juurikaan ”mistätahansasisällöstä”, ainakaan Googlen mielestä. Oletko hereillä verkkokauppias? Nyt kaikkien verkkokauppiaiden […]

Oikeiden avainsanojen valinta – Ainoa opas, jonka tarvitset

Valitse oikeat hakusanat

Tässä artikkelissa ajattelin antaa vihdoin vastauksen tähän ikuisuuskysmykseen: kannattaako hakukoneoptimoinnissa valita lyhyitä kilpailtuja hakusanoja vai keskittyä vähemmän kilpailtuihin pidempiin (long tail) hakutermeihin? Miksi avainsanat kannattaa määrittää ja niiden sijoituksia seurata? Google-optimoinnin perimmäinen tarkoitus on saada sivuille enemmän oikeanlaisia vierailijoita, jotka päätyvät tekemään sivuilla toivotun konversion (ostaa verkkokaupasta, lataa ilmaisen lahjuksen, lähettää viestin lomakkeella tai soittaa […]

Älä tee tätä virhettä, kun olet uudistamassa kotisivuja

sivu uudistus seo aoptimointi 1

Haluatko nähdä miten sivu-uudistuksen yhteydessä voidaan menettää Googlen hakutulosten #1 sijoitus? Tässä blogikirjoituksessa kerron, miten toteutat onnistuneen ulkoasupäivityksen kotisivuillesi, niin että saavutetut hakukonesijoitukset pysyvät ennallaan. Tämä oli siitä erikoinen tilanne, että asiakas lopetti yhteistön kanssamme, jonka jälkeen he toteuttivat sivujen ulkoasun päivityksen ilmeisesti mainostoimiston kanssa. Päättelin tämän siitä, koska sivut muuttuivat graafisesti tyylikkäimmiksi ja huoliteluimmiksi. […]

Ärsyttääkö sinua, että Google-mainonta ei tuota riittävän hyviä tuloksia?

google mainospaikat

Tuntuuko sinusta, että maksat Google-mainonnastasi liikaa eikä se tuota riittävän hyviä tuloksia? Uskotko, että toimialallasi on paljon potentiaalia, mutta et saa kaikkea irti Internet-markkinoinnistasi? Luuletko, että kilpailijasi menestyvät hyvin, koska heidän Google-mainonta on toteutettu ammattimaisesti? Nyt on aika menestyä kilpailijoista tai markkinatilanteesta huolimatta! Olet siis saapunut oikeaan paikkaan, sillä yhteistyössä kanssamme saavutat parempia tuloksia tehokkaamman […]

Facebook-mainonta

parempi konversio facebookilla

Haluatko lisää tehoja yrityksesi Facebook-markkinointiin? Miksi Facebook-mainonta on niin tehokasta? Facebook on erittäin tehokas alusta tuotteiden ja palveluiden myynnin kasvattamiseen lyhyessä ajassa. Sillä on yli 2 miljoonaa suomalaista käyttäjää, joista suuri osa käyttää aktiivisesti tätä sosiaalisen median alustaa. Tämä mahdollistaa mainostajalle paljon uusia tapoja tavoittaa suuri määrä potentiaalisia asiakkaita hyvin lyhyessä ajassa. Sopiiko Facebook-markkinointi sinun yrityksellesi? Itse […]

Majesteettinen Hakukoneoptimointi

seo myynti kasvuun

Hakukoneoptimointipalvelu, jossa et maksa turhasta. Hakukoneoptimointi on työkalu myynnin kasvattamiseen Olemme saaneet olla todistamassa useita kertoja, kuinka hakukoneoptimointi on vaikuttanut positiivisesti liiketoimintaan ja auttanut yrityksiä kasvattamaan myyntiä. Mistä tämä johtuu? Yrityksillä on myynnin näkökulmasta aina sama ongelma: kaikki eivät tunne yritystä ja kaikkea mitä se tarjoaa asiakkailleen.  Näkymällä Googlen ensimmäisellä sivulla sinut ensinnäkin huomataan, jonka […]

Verkkokaupan tuotekuvien optimointi

Optiomoi verkkokaupan tuotekuvat

Tämä yksittäinen asia on raastanut hermojani jo useamman vuoden ajan. Itse asiassa aloitin verkkokauppiaan urani seitsemän vuotta sitten ja siitä lähtien olen optimoinut kuvat lähes täysin manuaalisesti Photoshopilla. Nyt löysin pari puuttuvaa palasta, joiden avulla tämänkin työvaiheen pystyy automatisoimaan yllättävän hyvin. Videolla näytän, miten optimoin nykyisin verkkokaupan tuotekuvat. 1. Tiedoston nimeäminen Koska useimmat tiedostot ovat […]